۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85265615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه ساز توسعه و اعتلای کشور است

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه دشمن در صدد کم اثر کردن نقش مردم برای حضور گسترده در انتخابات پیش رو است، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، زمینه ساز توسعه و اعتلای هر چه بیشتر کشور و استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدسبحان حسنی" روز شنبه در نشست هم اندیشی با بانوان خبرنگار استان با محوریت نقش زنان در توسعه استان و مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: مردم مطالبات و مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند، دغدغه دارند اما همواره ثابت کرده اند که پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند.

وی با بیان اینکه ارتباط مداوم بین مسئولان و مردم و پاسخگویی به نیازهای آنها، نقش مهمی در مشارکت حداکثری اقشار مختلف جامعه در انتخابات پرشور دارد، افزود: در فرصت باقیمانده تا زمان انتخابات، بایستی زمینه مشارکت پرشور عموم در این همه پرسی فراهم شود.

حسنی یادآور شد: عدم تبیین درست موضوعات باعث بروز مشکلاتی در سطح جامعه می شود در حالیکه مسائل باید بر اساس نیازهای روز جامعه و خواسته های مردم بررسی و پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسائل و موضوعات به درستی تبیین نشود به مرور زمان به ضد ارزش ناهنجاری تبدیل خواهد شد، گفت: تبیین درست موضوعات برای افکار عمومی باید با مشورت صاحب نظران از جمله اصحاب رسانه صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه در جامعه نباید برای آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی قبح شکنی صورت گیرد، افزود: نباید اجازه داد ناهنجاری ها تبدیل به موضوعات عادی شود، چرا که عادی انگاری ناهنجاری ها باعث ازدیاد تدریجی آنها و در نتیجه رشد اضطراب و استرس در بین جامعه می شود.

حسنی به جایگاه رسانه ها در مدیریت افکار عمومی اشاره و بیان کرد: هرچند برای رسانه ها اهمیت سرعت در انتشار اخبار بالا است اما رسانه ها باید در انتشار اخبار اولویت درج خبر مهم و نوع استفاده از کلمات دقت کنند تا بار روانی بر جامعه تحمیل نشود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: جامعه به نقد منصفانه همراه با راهکار نیاز دارد و رسانه ها در این خصوص نقش بیشتر و پررنگ تری دارند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام فرصت های زیادی برای رشد و توسعه دارد، اظهار کرد: توسعه، پیشرفت و اعتلای استان و ارزش های کشور خواسته همگانی است.

حسنی با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، گفت: ۳۲ هکتار زمین برای ایجاد پارک ویژه بانوان در نظر گرفته شده که در دور دوم سفر اعتبارات احداث آن تخصیص می یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه نیازها و مطالبات زنان استان احصا شده است، ادامه داد: یکی دیگر از خواسته های بانوان ایجاد سالن های ورزشی خاص آنها است.

وی در مورد محل اسکان خبرنگاران ایام اربعین در مهران هم ادامه داد: ایجاد یک اقامتگاه ویژه خبرنگاران در ۲ بخش آقایان و خانم ها در پایانه مرزی مهران برای سال های آینده در دستور کار است.

مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه ساز توسعه و اعتلای کشور است

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه پیش ثبت نام متقاضیان انتخابات دوازهم مجلس شورای اسلامی۳۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: ثبت نام بانوان استان در مرحله پیش ثبت نام هشت درصد بوده است.

"فرشید زرگوش" با شاره به هزینه تبلیغات و مخارج داوطلبان انتخابات، ابراز کرد: این افراد در مرحله ثبت نام مکلف به درج یک شماره حساب در سامانه مربوطه هستند و دستگاه های نظارتی از طریق این شماره حساب که متعلق به تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی داوطلبان است، بر دخل و خرج آنها نظارت خواهند داشت.

وی تاکید کرد: مخارج تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی داوطلبان نباید مازاد بر هزینه ثبت شده در این شماره حساب مذکور باشد.

زرگوش یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت چهار مولفه مهم انتخابات است و مشارکت همه اقشار و گروه های مردم فارغ از هر گرایش سیاسی و فکری پایه انقلاب را مستحکم تر می کند.

وی مرحله پیش ثبت نام قبل از ثبت نام اصلی را از تغییرات مهم فرایند انتخابات در این دوره دانست و همچنین به نظارت بر شفافیت مالی کاندیداها و تبلیغات انتخاباتی آنها تاکید کرد.

زرگوش با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی باید عالمانه و آگاهانه باشد، خاطرنشان کرد: از رسانه ها خواست کارکرد فعالیت ها، وظایف و ماموریت های مجلس شورای اسلامی را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha