۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 3099
کد خبر: 85265607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

السیسی: حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین/ ارعاب غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم+ فیلم

تهران-ایرنا-«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در سخنرانی افتتاحیه «اجلاس سران صلح قاهره۲۰۲۳» گفت که کشورش به قتل رساندن یا حمله و ارعاب غیرنظامیان را محکوم می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، السیسی در کنفرانس یادشده درباره بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطینان افزود: مصر از تماشاگر بودن جهان در قبال محاصره و رنج انسانی ۲ و نیم میلیون فلسطینی در غزه که مورد محاصره و مجازات گروهی و فشار کوچاندن هستند، ابراز تعجب می کند.

وی ادامه داد: با کوچاندن اجباری فلسطینی ها از غزه مخالفیم، ما گذرگاه رفح را از جانب خود نبسته ایم و خواهان گشودن دائمی گذرگاه رفح و توزیع کمک ها زیر نظر سازمان ملل هستیم.

السیسی اضافه کرد: هر کسی گمان می کند که ملت مقاوم فلسطین تمایل به ترک سرزمینشان حتی اگر تحت اشغالگری باشند، دارند، سخت در اشتباه است.

سران شماری از کشورهای عربی و غیر عربی در این کنفرانس که لحظاتی پیش آغاز شده است، شرکت کرده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و در مقابل ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه از سوی بمب افکن های اسراییل که نشانه عجز صهیونیست ها است، آمریکا و اروپا از رژیم اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق اندازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha