صادرات کالا از گمرک «لطف‌آباد» خراسان رضوی ۸۰ درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- مدیر کل گمرک لطف‌آباد شهرستان درگز گفت: صادرات کالا از مبدا این گمرک به کشورهای آسیای مرکزی در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

قربان کریمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۹۳ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به کشور ترکمنستان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی همچنین اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۲۸ هزار تن انواع کالای صادراتی که در سایر گمرکات کشور بویژه گمرک مشهد اظهار شده اند، از این مرز به کشورهای آسیای مرکزی (به صورت عبوری) صادر شده است.

مدیر کل گمرک لطف آباد ادامه داد: پلی اتیلن، سنگ های ساختمانی، سیب زمینی، گوجه فرنگی و مواد شیمیایی حمل شده در بشکه به عنوان عمده ترین اقلام صادراتی بوده است.

کریمی همچنین از واردات چند قلم کالا شامل انواع پنبه، نخ و «آخال پنبه» یا ضایعات نخ پنبه از مرز لطفا آباد یاد کرد و گفت: کالاهای وارداتی یاد شده در مقایسه با وزن و ارزش اقلام صادراتی جایگاه قابل توجهی ندارند.

وی علل افزایش صادرات را ناشی از همکاری و تعامل گسترده نمایندگان سازمان های مستقر در مجموعه گمرک و پایانه مرزی، اجرای سیاست های حمایت از صادرات ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، سیستم نوبت دهی داخلی، تغییر نگاه کشور ترکمنستان و ملاقات ها و رایزنی های رئیس کل گمرک ایران و دولتمردان دولت سیزدهم دانست.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق دارای ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است و گمرک و گذرگاه مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد، پایتخت ترکمنستان از موقعیت تجاری و به ویژه ترانزیتی خوبی برخوردار است، از سویی فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و تا مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha