۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85265562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حزب الله: غرب شریک کشتار اسرائیل در غزه است

۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85265562
حزب الله: غرب شریک کشتار اسرائیل در غزه است

تهران- ایرنا- «سید هاشم صفی الدین» رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: غرب وقتی دید که رژیم صهیونیستی در غزه است، به کمک آن شتافت، بنابراین شریک کشتار این رژیم علیه مردم غزه است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: امروز برای یک مسئله برحق و دفاع از میهن مبارزه می کنیم و آنچه در غزه امروز روی می دهد، فقط مرتبط به غزه و فلسطین نیست.

وی افزود: دشمن هنوز درپی گرفتن انتقام سال ۲۰۰۶ است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان پیشتر هم با هشدار به صهیونیست ها گفته بود بی شرمی صهیونیست ها با تلاش برای شانه خالی کردن از مسئولیت جنایت خود و متهم کردن گروه های فلسطینی در حمله به بیمارستان المعمدانی به اوج خود رسید و این اقدام زشت تر از کشتار کودکان بود.

وی اضافه کرد: هر دقیقه دشمن در یک جنایت جدید یک خانواده را در نوار غزه قتل عام می کرد و وجدان هیچ کسی به درد نمی آمد.آمریکا نمی خواهد از اشتباه نخست خود درباره سربریدن کودکان عبرت بگیرد.

وی ادامه داد: مواضع ناامیدکننده غربی ها در قبال تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه ثابت کرد که غربی ها و در راس آن ها آمریکا، عرب ها و فلسطینی ها را انسان بشمار نمی آورند.

بیست و یکم تیرماه سال ۱۳۸۵ تیمی از یگان های ویژه حزب‌الله لبنان طی عملیاتی به یک گشتی صهیونیستها متشکل از دو خودروی نظامی حمله کردند که در نتیجه آن دو نظامی اسرائیلی به نام‌های «ایهود گولدفاسر» و «الداد ریگیف» به اسارت نیروهای مقاومت درآمدند و سه تن دیگر از آنان به هلاکت رسیدند و سه نفر نیز زخمی شدند که یکی از زخمی‌ها موفق شد حمله نیروهای حزب الله را به فرماندهان خود اطلاع دهد.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این اقدام به لبنان اعلام جنگ کرد و با انواع سلاح های پیشرفته به اهداف مختلف مسکونی، اداری، تاسیسات زیربنایی، فرودگاه، جاده ها و پل ها در لبنان به ویژه در مناطق شیعه نشین حمله کرد و خسارات های زیادی به بار آورد.

در این جنگ نابرابر صهیونیستها افزون بر ۱۵ هزار خانه و سرپناه مردم لبنان را از بین بردند.

این جنگ به جنگ ۳۳ روزه معروف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha