۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85265556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت بیش از ۳ هزار تعاونی در بوشهر

۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85265556
فعالیت بیش از ۳ هزار تعاونی در بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: سه هزار و ۵۷۴ شرکت تعاونی در این استان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، خدمات، صنعت فعال هستند.

مصدق کشاورزی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در بخش خدمات، یک هزار و ۱۳۸ تعاونی با ۱۰ هزار و ۷۱۱ نفر عضو فعالیت می‌کنند که سبب ایجاد اشتغال برای ۲۵ هزار و ۸۵۸ نفر شده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی با یک هزار و ۶۲ تعاونی فعال با ۶ هزار و ۴۴۵ نفر عضو و ایجاد ۱۵ هزار و ۷۷۵ فرصت شغلی و در بخش صنعتی با تعداد ۶۲۶ تعاونی، سه هزار و ۶۵۷ نفر عضو و ایجاد ۹ هزار و ۱۴۴ فرصت شغلی مواجه هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت تعاونی‌‎های فعال استان تصریح کرد: علاوه بر نظارت میدانی، تمامی تعاونی‌های فعال استان هر روز عملکرد خود را در سامانه جامع هوشمند تعاون ثبت می‌کنند.

کشاورزی ادامه داد: در سال گذشته توزیع عادلانه ثروت و عدالت اجتماعی در بخش تعاون استان بوشهر اجرایی شد.

وی بیان کرد: بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، اراضی سایت‌های پرورش میگو به ۱۱۰ تعاونی واگذار شد.

کشاورزی ادامه داد: به زودی تعاونی‌های ویژه سه دهک درآمدی اول جامعه ایجاد خواهد شد تا بتوانند عدالت اجتماعی را در این حوزه برقرار کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: سند توسعه بخش تعاون در دولت سیزدهم به صورت جدی دنبال می‌شود که در جلسه استانی آن مقرر شد در راستای این سند یک سند توسعه تعاون ویژه استان بوشهر تدوین شود.

کشاورزی با اشاره به وجود فضای کسب و کار خوب نشانه امنیت اقتصادی استان است، گفت: تمامی مولفه های لازم برای بهبود فضای کسب و کار در استان بوشهر فراهم است.

وی ادامه داد: تعاون استان در کنار دو بخش دیگر اقتصادی ظرفیت و حمایت جدی تری دارد لذا سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بایستی از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: با همراهی تعاون‌گران در اغلب شاخص‌ها رتبه اول کشوری به استان بوشهر رسیده اما در برخی از شاخص‌ها اختصاصی تعاون هنوز جای کار بسیاری دارد که باید انجام شود.

کشاورزی تاکید کرد: تعاون‌گران از ظرفیت به وجود آمده از خط اعتباری سه هزار میلیاردی ریالی جهت بهبود شرایط و فضای کسب و کار خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع «جهاد تبیین»، گفت: به طور شفاف نقاط ضعف و قوت خود را با حضور در بین مردم و رسانه‌ها اعلام و معتقدیم در شرایط کنونی بایستی از ظرفیت بخش تعاون در حوزه مشارکت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بهره گیری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha