انرژی و همکاری های تجاری؛ محور سفر رئیس جمهور کره جنوبی به عربستان  و قطر
تصویر آرشیوی

تهران – ایرنا – یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی امروز شنبه سفر منطقه ای خود به عربستان سعودی و قطر را آغاز کرد. رایزنی درخصوص گسترش همکاری ها در حوزه انرژی و گسترش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری از مهم ترین اهداف این سفر خاورمیانه ای خواهد بود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول در اولین مرحله از سفر خود که تا سه شنبه به طول می انجامد، به ریاض سفر خواهد کرد و در کنار نشست های مختلف اقتصادی، با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، دیدار خواهد داشت.

این سفر تقریبا یک سال پس از سفر بن سلمان به سئول در آبان سال گذشته و امضای ۲۶ یادداشت تفاهم تجاری دو کشور در مورد پروژه هایی به ارزش ۲۹ میلیارد دلار برگزار می شود.

رئیس جمهور کره جنوبی در مرحله دوم سفر خود نیز از سه شنبه تا چهارشنبه به دوحه سفر کرده و با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار خواهد کرد.

انرژی و همکاری های تجاری؛ محور سفر رئیس جمهور کره جنوبی به عربستان  و قطر

یون اولین رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود که به این دو کشور سفر می کند.

کیم تائه هیو، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص این سلسه دیدارها از خاورمیانه روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «عربستان سعودی و قطر دو شریک تجاری اصلی ما در خاورمیانه و بازیگران کلیدی در سیاست و اقتصاد منطقه هستند. از همین رو همکاری دوستانه با این کشورها برای اقتصاد و امنیت ملی ما ضروری است.»

وی افزود: «طی سفر آتی، ما روابط همکاری فعلی خود را با عربستان سعودی و قطر تقویت خواهیم کرد و زمینه های همکاری جدید را بررسی خواهیم کرد. بدین ترتیب، مشارکت ما با منطقه خاورمیانه فراتر از انرژی و ساخت و ساز خواهد رفت و به مرحله جدیدی خواهد رسید که شامل فناوری هیدروژنی و فناوری اطلاعات، خودروسازی، کشتی‌سازی، انرژی‌های تجدیدپذیر، فرهنگ، سرگرمی و سایر بخش‌های صنعت می شود.»

طبق اخبار رسیده، قرار است در ریاض، رئیس جمهور کره جنوبی در یک مجمع سرمایه گذاری کره جنوبی و عربستان سعودی شرکت کند، برای دانشجویان دانشگاه ملک سعود سخنرانی انجام دهد و در یک فروم فناوری کره جنوبی-عربستان سعودی با حضور دانشمندان هر دو کشور شرکت داشته باشد.

علاوه بر این، وی در مراسمی به مناسبت ۵۰ سال همکاری ساختمانی بین دو کشور شرکت خواهد کرد و به عنوان مهمان افتخاری در مجمع سالانه ابتکار سرمایه گذاری آینده حضور خواهد یافت تا در مورد جذابیت کره جنوبی به عنوان یک شریک سرمایه گذاری توضیح دهد و در مورد حال و آینده همکاری بین دو کره جنوبی و خاورمیانه سخنرانی کند.

یون سوک یول ریاض روز سه شنبه عازم دوحه خواهد شد. این سفر دو روزه در حالی انجام می شود که دو کشور قرار است پنجاهمین سالگرد برقراری روابط د پلماتیک را در سال آینده جشن بگیرند.

بنا به گزارش یونهاپ، یون سوک یول علاوه بر برگزاری نشستی با امیر قطر، از نمایشگاه بین المللی باغبانی ۲۰۲۳ از جمله پاویون کره جنوبی بازدید خواهد کرد، در یک مجمع تجاری دوجانبه که حدود ۳۰۰ تن از مدیران تجاری هر دو کشور در آن حضور خواهند داشت، شرکت خواهد کرد و از شهر موسوم به آموزش بازدید خواهد کرد تا با مدیران جوان قطری صحبت کند.

عربستان سعودی و قطر مجموعا ۳۸ درصد از واردات نفت خام کره جنوبی و ۲۱ درصد از واردات گاز این کشور را تشکیل می دهند.

چوی سانگ موک، دبیر ارشد امور اقتصادی رئیس جمهور کره جنوبی، به خبرنگاران گفت رئیس جمهور قصد دارد از این دو نشست برای بحث در مورد راه های تثبیت عرضه نفت و گاز در بحبوحه عدم اطمینان فزاینده و نوسان قیمت نفت ناشی از جنگ در اوکراین و فلسطین اشغالی استفاده کند.

یون سوک یول را در سفر به عربستان سعودی یک هیئت تجاری ۱۳۰ نفره و در قطر یک هیئت تجاری ۵۹ نفره همراهی می کنند.

هیئت اعزامی به ریاض شامل لی جائه یونگ، رئیس اجرایی سامسونگ الکترونیکس، یویسون چونگ، رئیس گروه هیوندای موتور، هو تائه سو، رئیس گروه GS و دیگر مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ خواهد بود.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته رئیس جمهور کره جنوبی اوایل روز پنجشنبه به سئول برمی گردد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha