کاردار ایران در لندن: حامیان تل‌آویو در جای درست تاریخ نایستاده‌اند

لندن – ایرنا – کاردار سفارت کشورمان در لندن درباره تبعات حمایت تمام قد دولت‌های غربی از رژیم غاصب و جنایتکار رژیم صهیونیستی، از جمله تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا هشدار داد و تصریح کرد که حامیان تل‌آویو در جای درست تاریخ نایستاده‌اند.

به گزارش ایرنا، سید مهدی حسینی متین این مطلب را روز جمعه در نشست با حضور نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی در سفارت کشورمان در انگلیس مطرح کرد و هشدار داد که شرایط منطقه در نتیجه رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی بشدت خطرناک شده است.
وی در ابتدای جلسه موضع کشورمان را در خصوص تحولات فلسطین مطرح کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و تلاش گروه‌های مقاومت از جمله حماس برای دفاع از خود در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.
کاردار کشورمان با اشاره به کشتار مردم بی‌دفاع غزه تصریح کرد که موضوع فلسطین یکی از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ایران بشمار می‌رود. وی برهمین اساس گفت که ایران خواستار آتش‌بس فوری برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به کل منطقه و بازگشایی کریدور بین‌المللی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه است.
حسینی متین به تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای کمک به کاهش تنش‌ها در منطقه اشاره کرد و در این باره گفت که تحرکات خوبی میان کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین شکل گرفته، این موضوع به کانون توجه جامعه جهانی تبدیل شده و افکار عمومی کشورهای اسلامی هم روی این موضوع متمرکز شده‌اند. وی همچنین عنوان کرد که ایران در جریان رایزنی‌های منطقه‌ای، پیشنهاد تحریم اسرائیل را مطرح کرده است.
کاردار کشورمان با اشاره به اینکه جهان از ریشه بروز درگیری‌های اخیر و جانبداری بی قید و شرط دولت‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی مطلع است تصریح کرد که حامیان تل‌آویو بازندگان اصلی این مناقشه هستند.
حسینی متین در ادامه جلسه به سووالات خبرنگاران پاسخ داد. او در پاسخ به این سووال که آیا در زمینه تحریم رژیم صهیونیستی پیشرفتی حاصل شده است گفت: ما در حال کار روی این مساله هستیم. نشست جده (سازمان همکاری اسلامی) یکی از جلساتی بود که ایران این پیشنهاد را مطرح کرد.
کاردار سفارت کشورمان درباره موضع ایران نسبت به حملات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم گفت: «آنچه از سوی حماس رخ داده در چارچوب دفاع از خود است.» این درحالیست که به گفته وی، رژیم صهیونیستی بعنوان قدرت اشغالگر نمی‌تواند ادعای دفاع از خود را مطرح کند.
حسینی متین درباره خطوط قرمز ایران در این مناقشه هم مورد پرسش قرار گرفت و گفت: شرایط بسیار خطرناک است و هرگونه اقدام علیه غزه اوضاع را تشدید می‌کند. وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی «سید علی خامنه‌ای» هشدار داد که در صورت تشدید درگیری‌ها، واکنش محور مقاومت قابل پیش‌بینی نیست.
دیپلمات ارشد کشورمان در لندن، با بیان اینکه شرایط منطقه ملتهب است و ایران قادر به مهار گروه‌های مقاومت نیست، موضع ایران را تکرار کرد و خواستار توقف فوری درگیری‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شد. وی اضافه کرد که دولت‌های غربی با حمایت از رژیم صهیونیستی، در جنایات علیه فلسطینیان شریک هستند و در سمت اشتباه تاریخ ایستاده‌اند.
حسینی متین از گمانه‌زنی در پاسخ به سووالی درباره واکنش ایران به شرایطی که رژیم صهیونیستی خطوط قرمز را عبور کند، خودداری کرد و گفت: ما محتاطانه امیدواریم که آتش‌بس برقرار شود.
در خصوص تاثیر تحولات اخیر بر روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی، کاردار سفارت ایران عنوان کرد که رژیم اسرائیل از مدت‌ها پیش مشروعیت خود را از دست داده بود و غرب به بهانه پیمان موسوم به ابراهیم در تلاش بود تا مانع چنین اتفاقی شود. وی با بیان این مطلب تصریح کرد که تحولات اخیر، قضیه فلسطین را که فراموش شده بود در کانون توجه جهان قرار داد.
حسینی متین در بخش دیگری از اظهارات خود، اتهامات بی‌اساس مقام‌های امنیتی انگلیس مبنی بر تهدیدهای ناشی از ایران در خاک جزیره را تکذیب و از اینگونه فضاسازی‌ها ابراز تاسف کرد. وی عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از منافع خود از کسی واهمه ندارد و برنامه خود را اعلام می‌کند.
او در این زمینه به حمله تلافی‌جویانه ایران علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق در پی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد که این اقدام با اعلام قبلی ایران صورت گرفت.
کاردار سفارت کشورمان عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران در جلسات دوجانبه با مقامات وزارت امور خارجه انگلیس، آمادگی خود را برای بررسی ادعاهای طرف انگلیسی مطرح کرده اما تاکنون سندی ارائه نشده است.
وی با انتقاد از فضاسازی‌های ضد ایرانی، گفت: ما دارای روابط کامل با انگلیس هستیم و دولت لندن می‌تواند مسائل خود را با ما در میان بگذارد.


به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با ورود عملیات طوفان الاقصی به چهاردهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده به بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، روی آورده است.
رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha