نماینده مجلس: کمک صنایع به ورزش مهریز یزد تقویت شود

یزد - ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار است کمک واحدهای صنعتی و معدنی در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و توسعه ورزش شهرستان تقویت شود.

به گزارش ایرنا، " محمدرضا صباغیان جمعه در جمع مسئولان هیات‌های ورزشی شهرستان مهریز افزود: اگر صاحبان صنایع و معادن به ورزش کمک کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی تیم‌ها و باشگاه‌ها مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان مهریز واحدهای صنعتی و معدنی خوبی وجود دارد، ادامه داد: اگر واحدهای تولیدی مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند مشکلی در بخش تامین مالی و اقتصادی تیم‌ها وجود ندارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: اکثر نیاز تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی نداشتن حامی مالی است که انتظار می‌رود در این خصوص بیش از گذشته اقدام مناسب انجام شود.

صباغیان بیان کرد: باید برای حل مشکل مالی تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی جلسه مشترکی با حضور روسای هیات‌ها و صنایع شهرستان تشکیل شود.

نماینده مجلس: کمک صنایع به ورزش مهریز یزد تقویت شود

وی تاکید کرد: اگر هر واحد تولیدی و صنعتی حداقل از یک تیم ورزشی برای حضور در مسابقات کشوری و استانی حمایت کند بخش عمده مشکلات حل می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از راه‌های مهم و موفق برای غلبه بر مشکلات در بخش ورزش را ایجاد باشگاه‌های قوی و منسجم ذکر کرد.

صباغیان گفت: اداره ورزش و جوانان با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم برای راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی در شهرستان را انجام دهد.

با وجودی که معادن و صنایع فعال سال‌های متمادی است در مهریز با استفاده از امکانات به فعالیت مشغول هستند ولی سهم مشارکت آنها در بخش ورزش و عمل به مسوولیت اجتماعی در قبال مردم و جوانان ناچیز است.

نماینده مجلس: کمک صنایع به ورزش مهریز یزد تقویت شود

بر اساس آخرین آمار موجود هم‌اکنون ۲۷ معدن در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲ مورد آن فعال است و اکثر آنها در بخش شن، ماسه و سنگ فعالیت دارند و در معادن مهریز در حومه شهر و برخی مناطق بخش مرکزی طبق آمار موجود تا کنون زمینه اشتغال ۴۶۳ نفر فراهم شده و برای ارتقای آن با همت بخش‌خصوصی و پیگیری اقدام صورت می‌گیرد.

واحدهای معدنی یزد با تامین ۳۳ درصد خوراک فولاد کشور در رتبه اول قرار دارد و هشتمین استان صادرکننده محصولات غیرنفتی محسوب می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی مانند سنگ آهن، سرب و روی، اورانیوم، خاک های صنعتی، باریت وجود دارد و در سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی آن بیش از ۸۰۰ نوع محصول تولید می شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار اشتغال صنعتی در استان وجود دارد و یزد با ۱.۳ درصد جمعیت کشور، به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در اختیار دارد؛ ۴۷ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن است در حالی که میانگین این عدد در کشور ۳۲ درصد است.

نماینده مجلس: کمک صنایع به ورزش مهریز یزد تقویت شود

در شهرستان مهریز شهرک‌های صنعتی شهید چمران، سایت ۱۹۶ هکتاری، یزدمهر، هرفته، شهرک سنگ، شهرک سریشم و ناحیه صنعتی بهادران با پنج هزار نفر اشتغال فعال است.

مرکز این شهرستان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و ۴۶۷ آبادی است.

هم‌اکنون ۳۰ هیات ورزشی با چهار هزار ورزشکار در مهریز فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha