ایران، میزبان شایسته مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا

شیراز-ایرنا- سرپرست فدراسیون دو و میدانی با بیان اینکه می کوشیم میزبان شایسته ای در تهران برای مسابقات قهرمانی آسیا  که سهمیه ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است باشیم، گفت: این مسابقات از یکم تا چهارم اسفند ماه سال جاری در بخش بانوان و آقایان برگزار می شود.

افشین داوری روز جمعه در حاشیه مراسم تجلیل از دوندگان فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در شیراز بیان کرد: از مسوولان انتظار داریم با توجه به سخنان رییس جمهور که تاکید بر میزبانی مسابقات مختلف دارند، فدراسیون را همراهی کنند.

وی تاکید کرد: از آنجا که زمان کمی تا شروع مسابقات داریم باید دست به دست همه دهیم تا بتوانیم شرایط قابل قبولی برای این میزبانی مهم فراهم کنیم ضمن اینکه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان هم علاقه و تاکید بر میزبانی در شان کشورمان دارند و توقع داریم دو و میدانی فراموش نشود.

قهرمانان خوبی از آسیا شرکت می کنند

داوری با اظهار اینکه این مسابقات برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است گفت : مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس پیش رو داریم یقینا قهرمانان خوبی می آیند و می خواهند رده (رنکینگ) خود را برای ورودی المپیک که صد در صد امتیاز دارد بالا ببرند از این رو این مسابقات اهمیت زیادی برای وررزشکاران برجسته و خوب آسیا دارد.

سرپرست فدراسیون دو و میدانی در ادامه سخنانش بیان کرد: باید مقدمات و پایه کار را طوری فراهم کنیم که میزبانی قابل قبول باشد و با مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران مذاکره کردیم و کمک های خوبی داشتند ضمن اینکه با ارگان های دیگری هم صحبت خواهیم کرد ودر نهایت امیدوارهستم اعتبارات خوبی تخصیص داده شود تا زیر ساخت ها برای مسابقات آسیایی فراهم شود.

 ایران، میزبان شایسته مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا
عنوان

کارشناسان دو و میدانی توقعی برای گرفتن مدال در هانگژو نداشتند

وی در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از نتایج ورزشکاران دو و میدانی در بازیهای آسیایی هانگژو چین چیست؟، تصریح کرد: اگر بخواهیم ارزیابی از بازیها بکنم خوشبختانه با وجود اینکه کارشناسان توقعی برای گرفتن مدال نداشتند، یک طلا و یک نقره کسب شد و مهمترین واقعه ای که در آنجا اتفاق افتاد این بود که ورزشکار بزرگ ما احسان حدادی توانست در پنجمین دوره حضور در بازیها مدال ارزشمند نقره بگیرد.

داوری اظهار کرد: بعید می دانم و خیلی سخت است ورزشکار و استعدادی دیگری همچون احسان حدادی پیدا شود که با سخت کوشی بتواند تعداد مدال هایی هم که خیلی ارزشمند برای کشور مان است بدست بیاورد چرا که حدادی با چهار طلا و یک نقره بازیهای آسیایی، ۶ قهرمانی مسابقات آسیا، یک مدال برنزجهانی و یک نقره المپیک کارنامه درخشانی دارد که به او و خانواده اش تبریک می گویم،امیدوارم خدا حفظش کند و سایه اش بر سر ورزش مستدام باشد.

کار بزرگ حسین رسولی

سرپرست فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: از سویی دیگر حسین رسولی هم کار بسیار بزرگی کرد همین که نگذاشت مدال طلا از کاروان ایران خارج شود خیلی شیرین بود برای هر دو ورزشکارآرزوی سلامتی دارم.

داوری افزود: در مجموع تیم هشت نفره ما در هانگژو صاحب این ۲ مدال با ارزش شد که از نظر کارشناسان کارنامه قابل قبولی است.

برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس کمیته های تخصصی شکل گرفته

وی در مورد المپیک ۲۰۲۴ پاریس و برنامه های فدراسیون هم گفت: برای المپیک برنامه های متعددی داریم، کمیته های تخصصی و فنی مربوط به هر ماده تعیین و در فدراسیون فعال شده اند همچنین برای نوجوانان و جوانان به ویژه برای جوانان که فروردین ماه سال ۱۴۰۳ مسابقات آسیایی دارند، کمیته های تخصصی گذاشتیم.

امیدوار به کسب بیش از چهار سهمیه المپیک

او خاطر نشان کرد : برای المپیک پاریس بسیارامیدوارهستیم، در سال ۱۳۹۰ توانستیم ۱۰ ورودی المپیک کسب کنیم که همه رکورد ورودی زدند اما متاسفانه هم اینک با رکوردها فاصله گرفته ایم، در این پنج ماه یک ارزیابی کلی کردیم.

فارس ۲ نفر شرایط المپیکی شدن دارند

داوری افزود: به عنوان مثال در همین شیراز ۲نفر شرایط المپیکی دارند یکی بنیامین یوسفی دونده سرعتی که سن کمی دارد و ۱۰۰ متر را زیر ۱۰ و سه دهم ثانیه دویده که باید مورد حمایت قرار گیرد چرا که رکورد خوبی دارد و دیگری هم الناز کمپانی است که امسال عملکرد خوبی داشته است.

وی گفت: درمجموع کمیته های تخصصی از کل استان های کشورهستند وتنها متمرکز به تهران نیست و همه دارند برنامه ریزی می کنند، به نظرم در مجموع بیش از چهار سهمیه المپیکی بتوانیم بگیریم وبا شرایط به وجود آمده دخترهای ما در ۱۰۰ متر ۲ نفر شانس گرفتن سهمیه المپیک دارند اگرهم بیشترهم شد بر می گردد به تلاش مربیان، ورزشکاران و روسای هیات ها در سراسر کشور که واقعا فعالیت خیلی خوبی دارند.

سرپرست فدراسیون تاکید کرد : در همین اندک زمان پنج ماهه افزون بر ۳۰ مسابقه هم در لیگ و هم در مقاطع مختلف سنی برگزار کردیم همه تلاش استان های ما این بود که بتوانیم در هانگژو صاحب مدال شویم که این اتفاق افتاد و از همه هیات ها تشکر می کنم و از طرفی هم برای المپیک بازهم زحمت داریم برای استان ها که کمک حالمان خواهند بود و در کنار همدلی برای المپیک شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

شرایط فراهم شود در انتخابات فدراسیون شرکت می کنم

وی در مورد انتخابات فدراسیون هم گفت: هنوز کمیسیون های ورزشی ورزشکاران، مربیان و داوران مشخص نشده اما داوطلبین معرفی و رای دهنده ها هم مشخص هستند به محض اینکه کمیسیون ها مشخص شوند، وزارت ورزش تعین وقت خواهد کرد تا مجمع انتخابی بر گزارکنیم، چون ما کارشناسان ورزش و جوانان هستیم نیاز به مجوز وزیر داریم در صورتی که وزارت مجوز دهد در انتخابات شرکت خواهم کرد.

 ایران، میزبان شایسته مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا
عنوان

استان فارس استعداد های خوبی دارد

سرپرست فدراسیون در مورد هیات دو و میدانی فارس هم گفت : از زمانی که مهدی جلو دار زاده که خودش مقام در بازیهای آسیایی و مسابقات اسیا دارد سکان هدایت هیات دو و میدانی فارس را در دست گرفته واقعا با پشتکار و عاشق بودن به این رشته مدال آورعملکرد خوبی داشته و از تمام ظرفیت ها به ویژه پیشکسوتانی همچون برادران زارع مهذبیه استفاده کرده و نوید روزهای خوبی را برای دو و میدانی فارس متصور هستیم زیرا این استان استعداد های خوبی دارد و در سایر هیات های دو و میدانی افرادی با داشتن مقام های اسیایی در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرناهمچنین درحاشیه برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان و داوران، مهدی جلودار زاده سرپرست هیات دو و میدانی فارس و دارنده مقام های آسیایی گزارشی از عملکرد هیات را ارایه داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha