۸۹۶ نفر از روستائیان غرب جزیره قشم به صورت رایگان ویزیت شدند

قشم - ایرنا - مدیرعامل موسسه خیریه راه ایمان تحت اشراف آیت الله سیستانی در تهران گفت: ۸۹۶ نفر از ساکنان ۱۳ روستای محروم و کم تر برخوردار غرب جزیره قشم به صورت رایگان توسط پزشکان داوطلب و جهادی این موسسه ویزیت شدند.

محمدتقی اختیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: موسسه خیریه راه ایمان در نخستین روز از برپایی اردوی جهادی ۲ روزه ارایه خدمات تخصصی درمانی و توزیع داروی رایگان به ساکنان مناطق روستایی غرب جزیره قشم برای کمک به بهبود سلامت بیماران و محرومان این جزیره این طرح را اجرا کرد.

وی توضیح داد: در اجرا و برگزاری این کار جهادی و عام المنفعه درمانگران حاضر اعم از تخصصی و عمومی خدمات متنوع پزشکی در حوزه های پوست، اطفال، مامایی، زنان، چشم، قلب، ارتوپدی و عفونی به مردم جامعه محلی و جزیره نشینان ارایه کردند.

مدیرعامل موسسه خیریه راه ایمان تحت اشراف آیت الله سیستانی در تهران بیان کرد: هدف از اجرای این طرح و اعزام پزشکان داوطلب و جهادی این موسسه خیریه به نقاط محروم ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در ابعاد مختلف، کمک به بهبود سطح سلامت محرومان و تاثیر گذاری بر رفتار جامعه با حفظ کرامت انسانی است.

اختیاری اضافه کرد: در اجرای این طرح بیماران مراجعه کننده از روستاهای باسعیدو، دوستکو، کانی، مرادی، گوری، درکو، دولاب، کُنار سیاه، تُم گس، عایشه آباد، سریگ، چاهو شرقی و چاهو غربی منطقه منتهی الیه غربی این جزیره از این خدمات بهره مند شدند.

موسسه خیریه راه ایمان وابسته به دفتر نمایندگی آیت الله سیستانی در تهران با هدف رفع محرومیت در سه حوزه عمرانی، فرهنگی و رفاهی به نیازمندان خدمت رسانی می کند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha