۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۵:۵۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85264456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناتو گشتزنی در دریای بالتیک را افزایش می‌دهد

۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۵:۵۵
کد خبر: 85264456
ناتو گشتزنی در دریای بالتیک را افزایش می‌دهد

تهران- ایرنا- ناتو اعلام کرد که پس از خسارت اخیر به زیرساخت‌های زیر دریای بالتیک گشتزنی‌های خود را در این منطقه افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ناتو پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: افزایش گشتزنی‌ها شامل پروازهای شناسایی و تجسسی بیشتر با حضور پهپادها، هواپیماهای آواکس ناتو و هواپیمای گشتزنی دریایی است.

بر اساس این بیانیه، همچنین ناوگانی متشکل از چهار کشتی مین‌یاب نیز به این ماموریت اعزام می‌شوند.

مقام‌های اروپایی ماه جاری اعلام کردند که خساراتی به خط لوله انتقال گاز و یک کابل ارتباطی میان فنلاند و استونی و یک کابل مخابراتی میان سوئد و استونی وارد شده است.

مقام‌های این کشورها اعلام کردند که هنوز به نتیجه‌گیری قاطع درباره علت این آسیب‌ها و عمدی یا تصادفی بودن آنها دست نیافته‌اند.

دیلان وایت سخنگوی ناتو گفت: ما از نزدیک اوضاع را بررسی کرده و ب تماس‌های خود با متحدانمان در استونی و فنلاند و شریکمان سوئد ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به افزایش گشتزنی‌ها در دریای بالتیک اظهار کرد: ناتو به اتخاذ این موضع دریایی ادامه می‌دهد و گام‌های لازم را برای حفظ امنیت متحدانش اتخاذ خواهد کرد.

به نوشته رویترز، پس از آنکه در سال گذشته خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم آسیب دید و انتقال گاز روسیه به اروپا را مختل کرد ناتو و اتحادیه اروپا حفاظت از زیرساخت‌های زیر دریا را در اولویت قرار دادند.

کارشناسان تاکید کرده‌اند که این آسیب‌ها ناشی از خرابکاری بوده است اما هنوز به نتیجه‌گیری در مورد عاملان این خرابکاری‌ها نرسیده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha