۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۰:۴۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85264421
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» از ترس جان باخت

بغداد - ایرنا - یک آمریکایی در پی حملات موشکی مقاومت اسلامی در عراق به پایگاه عین الاسد در استان الانبار از ترس، جان خود را از دست داد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های عراق، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امشب در بیانیه‌ای ادعا کرد که فرد جان باخته یک پیمانکار آمریکایی بوده است که در هنگام حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» در تلاش برای رفتن به پناهگاه بر اثر ترس دچار سکته قلبی شده و جان خود را از دست داده است.

یک منبع امنیتی روز پنجشنبه از هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق با تعدادی موشک خبر داد و اظهار کرد که این پایگاه با تعدادی موشک از نوع کراد که تاکنون تعداد آن‌ها اعلام نشده هدف قرار گرفته است.

در این پیوند پایگاه خبری العلومه عراق نوشت: مقاومت اسلامی عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار را عصر امروز با موشک هدف قرار داده و موشک‌ها به طور مستقیم و دقیق به هدف اصابت کردند.

بر اساس رسانه‌های عراق، پیشتر نیز فرماندهی مرکزی آمریکا در روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه‌ای وقوع حملات پهپادی به پایگاه‌های آمریکایی را در عراق تایید کرده و گفته بود که در اثر این حملات تعدادی از نیروهای ائتلاف بین المللی به صورت جزئی مجروح شده‌اند.

پیشتر مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای که پنجشنبه منتشر کرد با اشاره به اینکه ۲ پایگاه اشغالگران آمریکایی «عین الاسد» در استان الانبار عراق و «الحریر» واقع در شمال این کشور بامداد همان روز (چهارشنبه) به وسیله پهپاد و بصورت دقیق مورد هدف قرار گرفتند، درباره افزایش حملات خود به پایگاه‌ها و مراکز تحت نظر نیروهای آمریکایی در این کشور هشدار داده بود.

در این بیانیه آمده است: «مقاومت اسلامی در عراق نسبت به افزایش این عملیات‌ها هشدار می‌دهد و از برادران قهرمان در ارتش و دستگاه امنیتی [ عراق ] می‌خواهد که از مراکزی که نیروهای آمریکایی در آن‌ها قرار دارند و تحت نظر آن‌ها است، دور شوند».

در ساعات اولیه امروز یک مقام وزارت دفاع آمریکا هشدار داد که حملات پهپادی علیه نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق و سوریه مرتبط با جنگ بین رژیم اسرائیل و حماس، افزایش خواهد یافت.

مقاومت اسلامی در عراق پیشتر هشدار داده بود که چنانچه واشنگتن در جنگ و حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان از «تل آویو» حمایت کند، پایگاههای آمریکا در این کشور و منطقه را بدون تردید مورد هدف قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha