۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85264397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جان ۶ خبرنگار در محاصره صهیونیست‌ها در مرز لبنان در خطر است
عکس آرشیوی

تهران-ایرنا-منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که ۶ خبرنگار که هنوز هویتشان مشخص نیست همراه با ۳ شهروند لبنانی در نزدیکی منطقه "تله العباد" در اطراف شهرک حولا در محاصره نیروهای رژیم صهیونیستی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین به نقل از برخی منابع اعلام کرد که بر اساس آمار کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۵ خبرنگار شهید شده‌اند که نزدیک به نیمی از روزنامه نگارانی که کشته شدند به عنوان عکاس یا فیلمبردار سعی می کردند که فاجعه انسانی در فلسطین را مستند کنند.

در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه همچنین چندین خبرنگار دیگر نیز مفقود یا مجروح شده اند، این درحالی است که بر اساس آمار این کمیته از آغاز جنگ اکراین و روسیه تا کنون در مجموع ۱۵ خبرنگار کشته شده‌اند.
اکثر ۱۱ فلسطینی که در جریان جنگ حماس ورژیم صهیونیستی کشته شدند، در جریان بمباران اسرائیل جان باختند و یک روزنامه‌نگار لبنانی نیز در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به لبنان کشته شد.

نزدیک به نیمی از روزنامه نگارانی که کشته شدند به عنوان عکاس یا فیلمبردار کار می کردند.

کشته شدن روزنامه نگاران توسط رژیم صهیونیستی درحالی صورت می گیرد که طبق قوانین بین المللی بشردوستانه، آنها غیرنظامی محسوب می شوند و نباید مستقیماً در حملات هدف قرار گیرند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha