۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85263945
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطع موقت آب جیرفت و اختلاف‌نظر درباره علت

۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85263945
قطع موقت آب جیرفت و اختلاف‌نظر درباره علت

جیرفت- ایرنا- بخش قابل توجهی از بافت جدید شهر جیرفت به دلیل آنچه که آبفا قطعی آب ۱۰ پمپ می داند از صبح امروز پنجشنبه آب نداشتند درحالی که بین این اداره و شرکت توزیع برق درباره علت، اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا, شهر جیرفت با کمبود آب مواجه است و با ۲۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش دبی، معادل هفت حلقه چاه کمبود آب دارد. علاوه بر کمبود منابع آبی، مخازن ذخیره آب هم به گفته مسئولان کم است و به همین دلایل آنها برای اینکه بتوانند آب را آن هم با فشار مناسب به همه مردم شهر برسانند از چندین پمپ آب استفاده می‌کنند که همیشه جوابگو نیست و ساعاتی از روز فشار آب کم است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه پمپ ها با قطع حتی ۳۰ ثانیه ای برق از مدار خارج می شوند گفت: حدود سه بامداد امروز هم پمپ ها از مدار خارج شدند و نگهبان ما ساعت پنج متوجه این مشکل شده و پمپ ها را روشن کرده و وارد مدار کرده است اما دوباره ساعت حدود هشت صبح مجدد پمپ ها از مدار خارج شده اند.

علی مشایخی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اکنون هم همکاران بسیج شده اند که پمپ ها را وارد مدار کنند افزود: ۲۷ پمپ فقط در یک سمت شهر داریم که با از مدار خارج شدن آن آب کل بافت جدید شهر قطع می شود.

وی یادآور شد: پمپ ها هوشمند است از این ۲۷ پمپ بافت جدید شهر امروز ۱۰ پمپ از مدار خارج شده که اکنون اطلاع دادند هفت پمپ را روشن کرده اند و سه پمپ دیگر مانده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت بیان کرد: خاموش شدن این پمپ ها موجب می شود که میزان ورودی آب به مخزن کاهش یابد و در نتیجه مناطق بالادستی که اختلاف ارتفاع آنها با مخزن مساوی است بی آب می شوند.

وی تاکید کرد: محل ساخت مخزن مناسب نبوده است و باید اختلاف ارتفاع مخزن با شهر آنقدر بالا باشد که اگر چند ساعت هم پمپ ها قطع بود آب قطع نشود.

یکی از مشکلاتی که در صحبت های مدیر امور آب و فاضلاب جیرفت هم عیان بود نبود یک سیستم هشداردهنده برای مواقعی است که پمپ ها قطع می شود و به گفته مشایخی نگهبان پمپ ها بعد از سه ساعت متوجه قطعی شده است.

هیچگونه قطعی برقی نداشتیم
اما رییس اداره برق شهرستان جیرفت با رد هرگونه قطعی برق گفت: هر چند قطعی های کوتاه اجتناب ناپذیر است اما امروز هیچ قطعی برقی نداشته ایم.

مجتبی شادجو افزود: آب و فاضلاب باید تجهیزاتی داشته باشند که در مواقع قطع شدن پمپ ها هشدار دهد تا با سرعت بیشتری متوجه قطعی پمپ ها شوند.

وی اضافه کرد: ممکن است تجهیزات حفاظتی پمپ های آب و فاضلاب خطایی داده باشد و توسط این تجیهزات پمپ قطع شود که در این شرایط هم ارتباطی به اداره برق ندارد.

شادجو ادامه داد: تجهیزاتی همچون سیستم موتورچی وجود دارد که کشاورزان هم از آن استفاده می کنند و در صورت بروز مشکل پمپ را قطع کرده و با رفع مشکل دوباره آن را به صورت خودکار وصل می کند.

وی یادآور شد: آبفا می تواند حتی یک خط اختصاصی برق برای خود گرفته و تجهیزات بروزی بر روی آن نصب کند تا نوسانات احتمالی شبکه شهری هم بر روی آن تاثیری نداشته باشد.
به گزارش ایرنا با توجه به وضعیت کنونی به نظر می‌آید نیاز است ضمن تامین مخازن آب و دیگر تجهیزات مورد نیاز در هماهنگی بین بخشی و تمهید اعتبارات لازم، مشکلات موجود هرچه زودتر حل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha