۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85263822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش نرمال در مهرماه برای استان تهران رقم خورد

۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85263822
بارش نرمال در مهرماه برای استان تهران رقم خورد

شهرری - ایرنا - مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران از ثبت ۱۳ میلیمتر بارش در مهرماه سال جاری برای استان تهران خبر داد و گفت: در این ماه بارش نرمال برای استان رقم خورد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، محمدرضا خانیکی روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: فعالیت ۲ سامانه بارشی که از بامداد روز پنجشنبه (۲۰ مهر ماه) تا اواخر وقت روز جمعه (۲۱ مهر ماه) و بعدازظهر روز دوشنبه ۲۴ تا بامداد سه شنبه ۲۵ مهرماه، استان تهران و به ویژه ارتفاعات را درنوردید، توانست با متوسط ۱۳.۱ میلی متر بارندگی، نخستین بارش های موثر پاییزی در سال آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را ثبت کند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از شبکه سنجش آب و هواشناسی دفتر مطالعات پایه، حوضه آبریز سد لار با ۴۸.۲ میلی متر، حوضه آبریز سد طالقان با ۲۸.۶ میلی متر، حوضه آبریز سد امیرکبیر با ۳۸.۶ میلی متر، حوضه آبریز سد لتیان با ۳۳.۳ میلی متر و حوضه آبریز سد ماملو با ۲۰ میلی متر بارندگی، سهم قابل توجهی از فعالیت سه روزه این سامانه های بارشی را به خود اختصاص دادند.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران خاطرنشان کرد: رصد مداوم مدل های پیش بینی هواشناسی، برنامه ریزی و استقرار گروه های پایش سیلاب در نقاط مختلف استان و تهیه و ارائه گزارش های مربوطه، از جمله اقداماتی است که با تلاش همکاران گروه مطالعات آب های سطحی در روزهای تعطیل اداری انجام شد و در این راستا ۵۶ عملیات پایش جریان های سیلابی در نقاط مختلف استان انجام و گزارش های آن در اختیار مراجع مربوطه قرار گرفت.

خانیکی یادآور شد: اگرچه با فعالیت این سامانه های بارشی، نخستین ماه سال آبی جاری، نسبت به دوره بلند مدت با ۷۵ درصد افزایش سهم نزولات جوی مواجه است اما بر اساس نتایج حاصل از اندازه گیری جریان های رودخانه ای، به دلیل فقر قابل توجه شرایط رطوبتی خاک، کاهش دما و ریزش برف در ارتفاعات، این بارندگی ها سهم ناچیزی در افزایش حجم آورد و ورودی به سدهای تامین کننده منابع آب آشامیدنی تهران داشته است.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha