فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تشدید می‌شود

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان که از بامداد روز چهارشنبه آغاز شده است، امروز /پنجشنبه/ تشدید می‌شود.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران در نیمه شمالی استان و وزش باد در نیمه جنوبی طی امروز بیشتر خواهد بود و لازم است شهروندان و مسوولان تدابیر لازم را در این زمینه بکار گیرند.

وی با اشاره به اینکه با تقویت سامانه در روز پنجشنبه و احتمال بارشهای رگباری سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها نیز وجود دارد، ادامه داد: کاهش دمای هوای استان نیز در پایان هفته جاری پیش بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اغلب شهرهای مناطق شمالی استان بارانی بود که ماکو با بیش از چهار میلی‌متر پرباران‌ترین شهر ثبت شده‌است.

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تشدید می‌شود

وی درباره دمای هوای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته هم بیان کرد: در این مدت، ارومیه با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و تکاب با پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان بودند.

بیشتر بخوانید:

ایرنا بازوی معتمد هواشناسی آذربایجان‌غربی در اطلاع‌رسانی به مردم است

پایان هفته در جنوب آذربایجان‌غربی بارانی است

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از شهروندان و جوامع محلی درخواست می‌شود که تا پایان فعالیت سامانه بارشی در منطقه از تردد در نقاط مرتفع و دامنه کوهها، حاشیه وردخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی بوده که سالانه با آغاز فصل پاییز بارشهای متناوب در منطقه نیز آغاز می‌شود این منطقه سالانه دارای ۴۵۰ میلمیتر بارندگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha