۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85263338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیسیون اروپا پیشنهاد تشدید مکانیسم صدور روادید داد

تهران- ایرنا- کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) پیشنهاد ایجاد مکانیسم‌های شدیدتری برای تعلیق روادید صادر شده توسط این کشورها ارائه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کشورهای اروپایی در حال تصمیم گیری روی مکانیسم‌هایی برای تعلیق روادید صادر شده برای مهاجران صادر می‌شود. این رویکرد با هدف بازنگری سیستم مهاجرتی انجام می شود.

اتحادیه اروپا اعلام کرد: در صورت تهدیدات دوگانه و طرح‌های اخذ شهروندی به واسط سرمایه‌گذاری، زمینه‌ تعلیق طرح‌های بدون ویزا را گسترش خواهد داد.

کمیسیون اروپا همچنین پیشنهاد کرد که فرآیندهای جدیدی برای واکنش سریع در مقابل تهدیدات امنیتی و افزایش روند مهاجران ارائه شود.

با افزایش ورود مهاجران به اتحادیه اروپا از زمان پایان همه‌گیری کرونا و در حالی که حدود چهار میلیون اوکراینی به اتحادیه اروپا پناه آورده‌اند، مسئله اصلاح سیستم پناهندگی به صدر دستور کار ۲۷ کشور عضو اتحادیه بازگشته است.

ایتالیا و یونان و چند کشور دیگر ادعا کردند که قادر هستند مهاجرانی که تقاضای پناهندگی آن‌ها رد شده است را به کشورهای ثالث بازگردانند.

کمیسیون اتحادیه اروپا با هدف کاستن از بار زیاد پناهجویان بر کشورهای جنوب این اتحادیه از جمله ایتالیا، مالت، یونان و قبرس، پیش از این گفته بود طرح مکانیسم توزیع پناهجویان را رونمایی خواهد کرد.

قرار است سهم هر کشور در پذیرش پناهجویان با توجه به معیارهایی چون جمعیت، تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری و تعداد پناهجویانی که پیشتر درخواست پناهندگی خود را ارائه کرده اند، تعیین شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha