اعتراض وکلا به جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه/ حقوق ملت فلسطین در مجامع جهانی پیگیری شود

تهران - ایرنا - جمعی از وکلا و حقوقدانان در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نقض حقوق انسانی مردم فلسطین در میدان فلسطین تهران تجمع کردند و شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا، به دنبال بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی که سبب کشتار مردم و مجروحان و بیماران بستری در این بیمارستان شد، از شب گذشته - ۲۵ مهر - میدان فلسطین تهران شاهد تجمع خودجوش اقشار مختلف مردم است.

صبح امروز - چهارشنبه ۲۶ مهر - کارکنان نظام سلامت در میدان فلسطین تجمع کردند و ضمن اعلام آمادگی برای کمک به بیماران و مجروحان غزه، هرگونه حملات صهیونیست ها به مناطق درمانی و بیمارستانی و هدف قرار دادن غیرنظامیان و بویژه کودکان بی دفاع را محکوم کردند.

از دقایقی پیش نیز تجمع وکلا و حقوقدانان در اعتراض به جنایت های این رژیم سفاک آغاز شده است و همه یکصدا فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می دهند. امین حسین رحیمی وزیر دادگستری نیز در این تجمع مردمی حضور یافته است.

اقدامات رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین مصداق جنایت علیه بشریت است

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در حاشیه این تجمع گفت: اقدامات رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین مصداق جنایت علیه بشریت است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: اقدامات رژیم صهیونسیتی به ویژه در حمله شب گذشته به بیمارستان مطابق همه معاهدات، کنوانسیون‌ها و مقررات امور بین‌الملل این اقدامات محکوم است. حتی در مقررات جنگ هم بیمارستان ها مصون از تعرض هستند چه برسد به اینکه بیمارستانی مملو از زنان و کودکان باشد و بسیاری از این افراد به این بیمارستان پناه برده بودند.

اعتراض وکلا به جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه/ حقوق ملت فلسطین در مجامع جهانی پیگیری شود

غریب‌آبادی: کارگروه ویژه پیگیری حقوق ملت فلسطین تشکیل شد

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در این اجتماع مردمی از تشکیل کارگروه ویژه پیگیری حقوق ملت فلسطین خبر داد و گفت: حقوقدانان طرفدار مظلومان؛ مسلمان و غیرمسلمان علیه رژیم صهیونیستی طرح دعوا کنند.

کاظم غریب‌آبادی افزود: آنچه امروز در غزه در حال وقوع است، بیش از چند دهه در جریان است و نتیجه آن این است که بیش از صدهزار فلسطینی بی‌پناه و دفاع شدند همچنین بیش از صدها هزار نفر مجروح شده‌اند و محاصره‌های مکرر نوار غزه، کشتار زنان و کودکان بیگناه را رقم زده است.

اعتراض وکلا به جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه/ حقوق ملت فلسطین در مجامع جهانی پیگیری شود

ارکان حقوق با رفتارهای جنایتکارانه رژیم صهیونسیتی متزلزل شده است

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در این تجمع گفت: امروز از رفتارهای رژیم صهیونسیتی این جنایتکار عصر، ارکان حقوق متزلزل شده است و همه دادگران و دادستان‌ها در اقصی نقاط دنیا با نظاره کردن این جنایات در تحیر هستند.

محمدباقر الفت افزود: رژیم غاصب اسرائیل امروز پرچمدار ظلم در دنیاست؛ کشتن کسانی که در مخاصمه شرکت ندارند، غیرنظامیان، کودکان و افراد مصدوم و مجروح حتی در بیمارستان افتخار این رژیم است.

الفت اضافه کرد: رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی از بیان این جنایات ابایی ندارد و در نهایت قساوت قلب به حقوق بشر تعدی می‌کند و مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شود.

معاون قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد جامعه جهانی برای حذف این غده سرطانی اقدام کند چرا که اگر رفتارهای این رژیم جعلی در دنیا گسترده شود در دنیا هیچ نظم و قاعده‌ای حاکم نخواهد بود بنابراین هر چه زودتر باید این ظالم جانی از صحنه روزگار محو شود.

جبهه مقاومت اگر با همه ظرفیت به صحنه بیاید، رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار حذف می‌شود

زهره الهیان رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این تجمع گفت: جبهه مقاومت یک برگ از ظرفیت خود را رو کرده است و اگر با همه ظرفیت خود را به صحنه بیاید، آن زمان رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار حذف خواهد شد.

وی افزود: امروز ماهیت این رژیم غاصب صهیونیستی هر روز بر ملت‌های آزاده جهانه بیشتر آشکار می‌شود و جنایت دیشب در بیمارستان و شهادت بیش از یک هزار زن، کودک و مجروح مُهری بر حقانیت همیشگی نظام جمهوری اسلامی در حمایت از ملت فلسطین بود. نظامی که هیچگاه مصلحت‌اندیشی درباره فلسطین نداشت و هیچگاه با دورویی درباره فلسطین گفت و گو نکرد.

الهیان افزود: همواره رهبر معظم انقلاب و امام راحل مساله فلسطین را یک امر تاکتیکی و استراتژیک نمی‌دانستند بلکه مساله‌ای می‌دانسته‌اند که به ایمان، اعتقاد و قلب‌های ما مرتبط است. به همین دلیل جمهوری اسلامی هیچگاه در این زمینه کوتاه نیامده است.

رژیم غاصب جلاد که مرتکب جنایات جنگی می‌شوند تحت حمایت آمریکا هستند

نماینده حماس در تهران با اشاره به بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه اظهار داشت: این رژیم غاصب جلاد که مرتکب جنایات جنگی می‌شوند تحت حمایت آمریکا هستند.

وی افزود: شهروندان عادی از منازل تخریب شده خود به این بیمارستان پناه بردند و رژیم صهیونسیتی به صلیب سرخ اعلام کرده بود که هیچگاه آسیب نمی‌زنند بنابراین مردم با فریب این دشمن به بیمارستان رفته بودند و آنجا را پناهگاه می دانستند اما نتیجه آن کشتار جمعی مردم مظلوم و بی‌پناه و بیگناه شد.

خالد قدومی با اشاره به اینکه بمباران بیمارستان المعمدانی جنایت جنگی علیه مردم معصوم فلسطین بود، افزود: تصاویر منتشر شده از کودکان و خردسالان در این بیمارستان واقعا وحشتناک است.

نماینده حماس تاکید کرد: طبق قوانین بین‌المللی شهرک‌های صهیونیستی‌ها جزو مناطق اشغالی و غیرقانونی است و سوال ما این است که آنها چرا در این مناطق ساکن هستند ؟

قدومی با تاکید بر اینکه مسئولیت این کشتار برعهده رژیم صهیونسیتی است، گفت: امروز رییس جمهور آمریکا که در دیدار با نتانیاهو اعلام کرد اسرائیلی‌ها حق دفاع از خود را دارند نیز در جنایات این رژیم سهیم است.

نماینده حماس تصریح کرد: بهره‌مندی رژیم صهیونسیتی از بمب‌ها، تجهیزات نظامی ۵۰ میلیارد دلار بودجه و امداد اورژانسی همه همه با پشتیبانی آمریکا است.

وی یادآور شد: در سال ۲۰۱۲ اجماع بین‌المللی برای جنایات اسرائیل در سازمان ملل متحد شکل گرفته بود اما تنها و تنها با حق وتوی آمریکا این جنایات تداوم یافت.

نماینده حماس تاکید کرد: طوفان الاقصی آغازی برای مقابله با استکبار جهانی است که در این مدت ۷۵ سال جز با بیانیه و موافقت با اسرائیل‌ها هیچ اقدام دیگری برای توقف جنایات صهیونسیت‌ها انجام ندادند.

وکلا اقدامات رژیم نامشروع صهیونیستی را محکوم می‌کنند

جانشین نماینده ولی‌فقیه در بسیج قوه قضاییه و معاون سازمان بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه وکلا و اعضای جامعه حقوقی و اقدامات رژیم نامشروع صهیونیستی را شدید محکوم می‌کنند، گفت: مردم مظلوم و ستمدیده غزه و فلسطین بیش از ۷۵ سال شاهد اشغال و انواع جنایات و نسل کشی ها بوده‌اند.

عظیم نوری ضمن محکومیت اقدامات ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل افزود: رژیم غاصب صهیونیستی از هیچ اقدام جنایتکارانه ابایی ندارند؛ سالهاست که این رژیم با اقدامات خود به پاکسازی قومی، جنایت علیه بشریت و جرایم جنگی مرتکب شده است.

وی اضافه کرد: وکلا و اعضای جامعه حقوقی و اقدامات رژیم نامشروع صهیونیستی را شدید محکوم می‌کند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در بسیج قوه قضاییه یادآور شد: جامعه حقوقی ایران براساس قوانین بین‌المللی مطالبه گری دارد تا جامعه جهانی، حقوق مردم فلسطین را به رسمیت بشناسند و جنایات این رژیم کودک کش را محکوم کنند.

نوری اضافه کرد: از همه آزادیخواهان و همه کسانی که به کرامت انسانی احترام می گذارند درخواست می‌کنیم با موج بیداری و خیزش مردمی همراه شوند چراکه اکنون دنیا به دنبال محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی است و امروز امتحانی برای سازمانهای بین‌المللی و کسانی که ادعای حقوق بشر دارند، است و باید موضع شفاف خود را اعلام کنند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در بسیج قوه قضاییه گفت: امروز ساکت نشستن در مقابل جنایات رژیم اسرائیل خیانت به بشریت است و تعداد شهدای شب گذشته حاکی از ابعاد گسترده جنایات این رژیم جعلی دارد و همه باید در بیداری جهان نقش آفرینی کنند و باید سازمانهای بین‌المللی را به وظایف خودشان حساس کنیم.

به گزارش ایرنا، جنایات صهیونیست ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که شب گذشته - ۲۵ مهر- یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد؛ جنایتی که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

حمله به بیمارستان المعمدانی غزه که بیش از ۵۰۰ نفر را به مسلخ مرگ برد، حتی صدای حامیان جنایتکاران صهیونیست از این توحش سران تل آویو را درآورد و سران برخی از کشورهای غربی در واکنش به این اقدام اشک تمساح ریختند.

صهیونیست ها در جنایات خود با استناد به تلمود که در آن نوشته شده «غیر یهودی هرچند که صالح و نیکوکار باشد را باید کشت»، اقدام به جنایت در سرزمین غصب شده فلسطین و دیگر نقاط جهان می کنند تا از این طریق خوی ضدانسانی خود را به اثبات برسانند.

همیشه در طول تاریخ کشورهای در حال جنگ به حداقل های قوانین بین المللی از جمله مصون بودن بیمارستان ها و مراکز درمانی از حمله، پایبند بودند اما رژیم اسراییل به هیچ قانونی پایبند نیست و در پی واکنش جامعه جامعه جهانی می خواهد مسوولیت این حمله را از خود سلب کند.

شمار شهدای فلسطینی بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا این ساعت (صبح چهارشنبه)، ۳ هزار و ۲۰۰ نفر و شمار مجروحان نیز به حدود ۱۱ هزار نفر رسیده است که اکثر آنها را زنان و کوردکان تشکیل می دهد.

تکمیل می شود...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha