محکومیت جنایات اسرائیل در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد

مشهد-ایرنا- نهادها، ادارات و دستگاههای اجرایی استان خراسان رضوی امروز با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای، جنایات اسراییل و بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر از مردم مظلوم فلسطین توسط اشغالگران صهیونیست را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حوزه علمیه خراسان در بیانیه ای به نقل از مدیر حوزه علمیه خراسان‌ آورده است: دشمنان دین خدا همواره دست به جنایت های گوناگونی زده اند که برای هر کدام بهای خاص خود را داده و این سنت الهی در عذاب اقوام ظالم در طول تاریخ بوده و هست.

حجت الاسلام خیاط بیان کرد: این روزها نیز رژیم کودک‌کش و تروریستی صهیونیستی با چراغ سبز حامیان ناپاکش یعنی آمریکا و انگلستان و آلمان و فرانسه، گام تازه ای برای از میان برداشتن نسل فلسطینیان برداشته است و در آخرین جنایتش روی همه ستمگران تاریخ را سفید کرده و زنان و کودکان و سالمندان پناه برده به بیمارستان در غزه را به شهادت رسانده است.

وی در این بیانیه ادامه می دهد: البته که مجاهدت مجاهدان راه خدا بنا بر وعده الهی به عذاب دشمنان منجر می شود اما دیدن این صحنه های دلخراش و جنایت های هولناک و به دور از روح بشری، دل های همه امت ها و مردمان آزادی خواه دنیا را به درد می آورد و بدون تردید همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، با تمام شدن صبر جوانان مقاومت، به عاملان این رنج ها پاسخ کوبنده ای داده خواهد شد، زیرا این تعبیر قرآن است که اگر در میدان مبارزه حاضر شوید، عذاب ستمگران نیز زودتر محقق می شود.

در بیانیه حوزه علمیه خراسان ضمن محکومیت جنایت های اخیر رژیم خونخوار و ناپاک صهیونیستی، آمده است: بار دیگر از همه آزادی خواهان جهان و با ناامیدی کامل از سازمان های حقوق بشری، می خواهد که هر اقدامی را برای پایان دادن به نسل کشی اخیر از سوی اسرائیل جعلی انجام دهند.

در این بیانیه آمده است: همگام با تمام حوزه های علمیه کشور در اعلام محکومیت جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی به ویژه حمله ناجوانمردانه و ضدبشری به بیمارستان المعمدانی در غزه، اعلام عزای عمومی کرده و دروس حوزه های علمیه خراسان امروز تعطیل است، همچنین تجمع بزرگ طلاب، علما و فضلای حوزه علمیه با حضور مردم غیور و شهید پرور مشهد با سخنرانی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه ، فردا، پنجشنبه در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار خواهد شد.

حوادث خونین غزه فجیع و دردناک است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی نیز در متن خود آورده است: حوادث خونین غزه در این روزها چنان فجیع و دردناک است که نمی‌توان غم سنگین ناشی از آن را با زبان و قلم بیان کرد و قلوب مسلمین و تمامی آزادی خواهان جهان نسبت به جنایاتی که امروز در غزه اتفاق می‌افتد، محزون است.

محمد امین بابایی افزود: بار دیگر جنایات رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم غزه و بمباران مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها و به خاک و خون کشیدن غیر نظامیان بی‌گناه، خوی وحشی گری این رژیم را بیش از گذشته نشان داد . بی شک اسرائیل رفتنی است و عملیات کوبنده مبارزان فلسطینی اولین گام برای فرو ریختن بنیان‌های سست این رژیم منحوس است و ضربات مهلک و نابود کننده و قوی‌تر ملت به پا خاسته فلسطین برای نابودی کامل این رژیم در پیش است.

شورای اسلامی شهر مشهد نیز در پیامی حمله وحشیانه شب گذشته رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه را محکوم و اعلام کرد: رژیم منحوس صهیونیستی با حمله مذبوحانه و خبیثانه به بیمارستان «المعمدانی» و به شهادت رساندن کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی، بار دیگر چهره پلید و نجس خود را به جهانیان و آزادگان عالم نشان داد.

در این بیانیه آمده است: به خاک و خون کشیدن صدها انسانی که بخاطر وحشی‌گری‌های اشغالگران، بیمارستان را سرپناه خود قرار داده‌اند، نشانگر عجز و پستی رژیم اشغالگر قدس و خفت و خاری آن‌هاست.

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن محکوم کردن شدید این جنایت و نسل‌کُشی، تاکید می‌کند که مجامع بین‌المللی و کشورهای آزادی‌خواه عالم، به ویژه کشورهای مسلمان باید به دادخواهی ملت مظلوم فلسطین بشتابند.

محکومیت جنایات اسرائیل از سوی نهادهای خراسان همچنان ادامه دارد

مرگ رژیم غاصب اسرائیل فرا رسیده است

کارکنان اداره کل اوقاف خراسان رضوی نیز در محکومیت جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه با تجمع در محوطه این اداره کل اعلام کردند: رژیم رفتنی و درحال مرگ صهیونیستی بعد از شکست بی‌سابقه و مفتضح امنیتی، اطلاعاتی، سیاسی و نظامی خود در عملیات غافلگیرانه و غرورآفرین «طوفانُ الاقصی»، در اقدامی جنون‌آمیز، به کشتار مردم ستمدیده غزه و نسل کشی مسلمانان این باریکه دست یازیده است.

در بیانیه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی آمده است: هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مناطق مسکونی از راه دور و با توپخانه و جنگنده‌ها و بمب‌های غیرمتعارف و ممنوعه و قطع آب و برق مردم غزه در سکوت مرگ‌آلود مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری، نه تنها نمی‌تواند تصویر واقعی رژیم ضعیف و آسیب‌پذیر صهیونیستی را پنهان کند، بلکه بیش از پیش عجز و ناتوانی رژیم صهیونیستی از رویارویی مستقیم با نیروهای مقاومت را می‌نمایاند.

این بیانیه می افزاید: هفت اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی تمامی تصویرسازی‌های رژیم غاصب صهیونیستی در فیلم و سریال‌ها از قدرت کاذب و شکست ناپذیری این رژیم را نابود و به همه اثبات کرد که دیوارهای بتنی و سنسورهای آشکار و پنهان و گنبد آهنین و سلاح های پیشرفته دریافتی از آمریکا، نه امنیت اشغالگران را تامین و نه نیروهای مقاومت و مردم زندانی در زندان بزرگ غزه را از بازپس گیری و انتقام و دفاع از سرزمین شان منصرف می‌کند.

همچنین هم‌زمان با برگزاری نشست ملی انتقال تجربه در حوزه تجاری‌سازی فناوری با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران پارک‌های علم و فناوری کشور و مدیران توسعه بازار و تامین مالی پارک‌های علم و فناوری ایران در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، حاضران در این جلسه حملات وحشیانه و جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی در قتل‌عام و بمباران بیمارستان المعدانی غزه را محکوم کردند.

محکومیت جنایات اسرائیل از سوی نهادهای خراسان همچنان ادامه دارد

کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی نیز در بیانیه خود ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آورده اند: این روزها بار دیگر شاهد سکوت مرگ بار سازمان‌های بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر در مقابل هولناک‌ترین وقایع قرن هستیم. ددمنشی رژیم سفاک حاکم بر اسرائیل به جایی رسیده که بمباران بیمارستان‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در آخرین جنایت خود با بمباران بیمارستان المعمدانی غزه صدها تن از مجروحین، کادر درمان و انسان‌های بیگناه را به خاک و خون کشیده است.

این بیانیه می افزاید: جنایات صهیونیست ها، قلب آزادگان جهان را به درد آورده و استفاده از بمب‌های ممنوعه فسفری و هجوم به مراکز غیر نظامی و کشتار زنان و کودکان تنها بخش کوچکی از اقدامات چرکین این رژیم است.

در این بیانیه آمده است: ما خانواده دفاتر اسناد رسمی خراسان رضوی این اقدامات که خلاف کنوانسیون بین المللی ژنو و ضد حقوق بشری است را محکوم نموده و اعلام می‌داریم ظلم‌ و ستم و زورگویی پایدار نمی‌ماند و ایمان و اراده‌ متکی به امداد الهی سرانجام‌ پیروزی را محقق خواهد کرد.

خون شهدای مظلوم خاموش شدنی نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز در بیانیه خود ضمن محکوم کردن جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه آورده است:حوادث خونین غزه در این روزها چنان فجیع و دردناک است که نمی‌توان غم سنگین ناشی از آن را با زبان و قلم، بیان کرد. کودکان بی‌گناه و زنان و مردان مظلوم، اکنون با قساوت و شقاوت صهیونیست‌ها، در خانه و کاشانه‌ی خود به خاک و خون کشیده می‌شوند و آخرین اقدام جنایت کارانه این رژیم فاسد، بمباران و شهادت صدها فلسطینی به ویژه کادر درمان در بیمارستان معمدانی شهر غزه است.

دکتر مجید درّودی افزود: بی شک خون شهدای مظلوم این حادثه، عزم ملت مقاوم و مجاهد فلسطین را در ایستادگی برای آزادی جزم‌تر خواهد کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه نیز در بیانیه جداگانه آورده است: شهادت جمع کثیری از مردم مظلوم فلسطین، به دست مهره پلید آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران، ملت‌های منطقه و هرانسان آزادی خواهی را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و دفاع از ارزش‌های اسلامی را دو چندان کرد.

دکتر محمد جواد فرح بخش با اشاره به اینکه انتقام این جنایت هولناک را ملت مسلمان و دیگر ملت‌های آزاده عالم از رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکای جنایتکار خواهند گرفت، آورده است: یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهیدان والا مقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار مقاومت با قوت بیشتر تا سرنگونی کامل اسرائیل جنایتکار تداوم خواهد یافت.

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه دیشب از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر توسط اشغالگران صهیونیست خبر داد. بیمارستان معمدانی یا الاهلی العربی یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه و واقع در محله الزیتون در جنوب شهر غزه است. این بیمارستان متعلق به کلیسای المعمدانی (تعمیددهنده یا باپتیست) در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های این کشور به شمار می‌رود.

مردم کشورهای مختلف اسلامی و عربی دیشب و بعد از انتشار خبر حمله به این بیمارستان در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی که آن را نمونه ای از وحشیگری قرن ۲۱ خواندند، در خیابان ها حضور یافته و علیه این رژیم شعار سردادند و خشم خویش را با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به نمایش گذاشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha