۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85262812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی و ناپایداری شمال خلیج فارس هشدار داد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه هفته جاری نسبت به وزش بادهای شدید جنوبی، مواجی و تلاطم خلیج فارس و همچنین احتمال رخداد ناپایداری جوی هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پیش بینی شده در پایان هفته سرعت وزش باد گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان به ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر برسد.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده در شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان احتمال رخداد ناپایداری جوی به شکل بارش پراکنده، رعدوبرق و تندباد لحظه ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در پایان هفته با افزایش ارتفاع موج خلیج فارس نسبت به اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌‏شود.

مساعدی ادامه داد: با این شرایط انتظار است احتیاط و رعایت موارد ایمنی در ترددهای دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی لحاظ شود.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی در ساعاتی از وقت فردا با وزش بادهای جنوبی در شمال خلیج فارس و بخشهایی از مناطق شمالی و مرکزی استان، علاوه بر افزایش تلاطم دریا، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان افزایش می‌یابد.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری جوی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش بادبه طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی و از فردا بتدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۵، مد اول ساعت ۱۰:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۰ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۵ خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha