۳۵۰۰ نسخه کتاب در مناطق محروم آذربایجان غربی توزیع شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: سه هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب طی نیمه نخست امسال در مناطق محروم استان توزیع شده و مورد استقبال مردم به ویژه جوانان قرار گرفته است.

خدیجه معصومی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع این تعداد کتاب با موضوعات مختلف، در مناطق محروم استان با هدف اشاعه ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم انجام شده است.

وی اظهارکرد: همچنین بیش از ۳۲۰ هزار جلد کتاب در مناطق محروم به شهروندان و روستاییان آذربایجان غربی امانت داده شده است.

وی با بیان اینکه ۶۲ هزار نفر عضو کتابخانه های آذربایجان‌غربی هستند، ادامه داد: امسال نیز حدود ۳۸ هزار عضو جدید در کتابخانه های استان عضو شده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این استان دارای ۲بخش مستقل ویژه نابینایان در شهرستانهای ارومیه و خوی است که در مجموع ۳۶۴ عضو نابینا و کم بینا از خدمات این بخش ها استفاده می کنند.

معصومی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری حدود ۲۰۰ منبع برای بخش نابینایان ارسال شده است، گفت: همچنین برنامه های فرهنگی ترویجی متنوع متناسب با این اقشار در بخش نابینایان انجام می شود.

وی افزود: مجموع آمار منابع موجود در بخش های نابینایان نیز یک هزار و ۶۶ نسخه کتاب بریل و ۱۵ هزار و ۶۱۶ عنوان کتاب گویا است.

۳۵۰۰ نسخه کتاب در مناطق محروم آذربایجان غربی توزیع شد

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است، که ۷۴ کتابخانه از ابن تعداد تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ باب نیز تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است؛ از ۲۷ باب کتابخانه‌ای که تحت نظارت است، ۲۳ باب به صورت مشارکتی و چهار باب نیز به صورت کتابخانه عمومی دارای مجوز، فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha