سرانه حق بیمه پایه سلامت در بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود

تهران- ایرنا- در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم دولت مکلف شد؛ پرداخت سرانه حق بیمه پایه سلامت افرادی را که به عهده دارد، به صورت کامل در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی کرده و ۱۰۰ درصد آن را به سازمان بیمه سلامت ایران تخصیص دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز - چهارشنبه ۲۶ مهر ماه - مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با جزء الحاقی بند (ب) ماده ۷۳ و بند (پ) این ماده موافقت کردند.

براساس این جزء الحاقی؛ دولت مکلف است پرداخت سرانه حق بیمه پایه سلامت افرادی را که به عهده دارد، به صورت کامل در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی کند و صد درصد (%۱۰۰) با رعایت ماده ۳۰ قانون آن را به سازمان بیمه سلامت ایران تخصیص دهد.

نجفی خواه نماینده دولت در تشریح این جزء الحاقی گفت: این حکم با اصول بودجه ریزی سازگار نیست و مغایر اصول ۳۰ و ۱۹ قانون برنامه و بودجه است زیرا تخصیص بر اساس میزان وصولی منابع اتفاق می افتد و این نوعی تکلیف مالایطاق است.

همچنین نمایندگان مجلس در ادامه به بررسی بند (پ) پرداخته و با ۱۴۵ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر تصویب کردند.

براساس بند (پ) ماده ۷۳؛ به منظور کاهش هزینه های مردم، شورای عالی بیمه سلامت مکلف است نسبت به استطاعت سنجی مالی مبتنی بر داده های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در جهت تقویت رفتارهای مناسب بهداشتی و درمانی خانوارها از طریق برقراری نظام خودپرداخت متغیر و پلکانی برای بسته مذکور مبتنی بر بار مالی خدمات، اقدام و مراتب را به تصویب هیأت وزیران رساند. سقف ریالی پرداخت از جیب بیمار به صورت سالانه و از طریق سازوکار ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور تعیین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha