هم‌صدا با وجدان‌های بیدار جهان، نسل‌کشی در فلسطین را محکوم می‌کنیم

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب جعلی صهیونیستی در نوار غزه بر همبستگی کشورهای اسلامی و شکستن سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست در متن بیانیه علی سلاجقه آمده است: طوفان‌الاقصی و حماسه‌ای که جوانان جبهه مقاومت فلسطین آفریدند، واکنشی به سال‌ها جنایت و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین در عین بی‌اعتنایی جهانیان و تلاشی برای رفع محاصره و انسدادی بود که بیش از ۷۰ سال است فلسطین عزیز را درگیر کرده است.

وی افزود: حماسه تاریخی که حماس خلق کرد فوران خشم ملتی بود که تنها یک خواسته دارد و آن هم رفع اشغال از خانه خود و حق تعیین سرنوشت برای ایجاد دولتی برآمده از رای و اراده خویش است، این روزها شاهد جنایتی کم‌نظیر در غزه از سوی رژیمی هستیم که سیاست‌هایش از بدو تأسیس‌ مبتنی بر تجاوزگری، اشغالگری، سرکوبگری، زمین‌خواری و توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی بوده است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: رژیم غاصب جعلی صهیونیستی در این روزها در جلوی چشم همه مردم دنیا و در حالی که تک‌تک این جنایات در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرده است، چندین‌ هزار زن، کودک، پیر و جوان غیرنظامی را به قتل رسانده و به طور عامدانه بمباران مراکز پرجمعیت، مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها را دنبال کرده که کشتار اخیر بیماران و مجروحان «بیمارستان المعمدانی غزه» هولناک‌ترین این جنایات است.

سلاجقه اظهار داشت: ما همصدا با دیگر وجدان‌های بیدار در سراسر جهان، ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، خواستار اقدام فوری کشورهای اسلامی و همچنین اقدام عاجل مجامع بین‌المللی برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان و پایان جنایات وحشیانه در غزه هستیم، امید است سران کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی در اقدامی فوری درجهت خاتمه دادن به بمباران وحشیانه علیه مردم مظلوم فلسطین اقدام کنند و تلاش همه‌جانبه‌ای برای رفع محاصره نوار غزه آغاز کنند.

اعلام انزجار از قتل عام بیماران بویژه کودکان و زنان بی پناه در بیمارستان المعمدانی غزه

همچنین اداره کل محیط زیست استان تهران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت مردمی سیزدهم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه شب گذشته رژیم صهیونیستی در قتل عام بیماران بویژه کودکان و زنان بی پناه در بیمارستان المعمدانی غزه، امروز چهارشنبه ۲۶ مهرم را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز همسو، یک دل و یکصدا با اقشار مختلف جامعه اسلامی و انقلابی در ایران و دیگر کشورهای مسلمان و آزاده، ضمن اعلام انزجار، خشم و نفرت از حملات وحشیانه رژیم جعلی و تو خالی اسرائیل به سرزمین های اشغالی و قدس عزیز، بویژه در کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع، زنان و کودکان فلسطینی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، مراتب حمایت و همدردی خود با برادران و خواهران دینی در فلسطین را اعلام داشته و با استعانت و پیروی از آیه شریفه «نصر من الله و فتح قریب» پیروزی حق بر باطل را وعده صادق و عدل الهی می دانند که انشالله به حول و قوه الهی به‌زودی محقق و قدس اشغالی از چنگال متجاوزان آزاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جنایات صهیونیست ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که شب گذشته - ۲۵ مهر- یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد؛ جنایتی که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

حمله به بیمارستان المعمدانی غزه که بیش از ۵۰۰ نفر را به مسلخ مرگ برد، حتی صدای حامیان جنایتکاران صهیونیست از این توحش سران تل آویو را درآورد و سران برخی از کشورهای غربی در واکنش به این اقدام اشک تمساح ریختند.

صهیونیست ها در جنایات خود با استناد به تلمود که در آن نوشته شده «غیر یهودی هرچند که صالح و نیکوکار باشد را باید کشت»، اقدام به جنایت در سرزمین غصب شده فلسطین و دیگر نقاط جهان می کنند تا از این طریق خوی ضدانسانی خود را به اثبات برسانند.

همیشه در طول تاریخ کشورهای در حال جنگ به حداقل های قوانین بین المللی از جمله مصون بودن بیمارستان ها و مراکز درمانی از حمله، پایبند بودند اما رژیم اسراییل به هیچ قانونی پایبند نیست و در پی واکنش جامعه جامعه جهانی می خواهد مسوولیت این حمله را از خود سلب کند.

شمار شهدای فلسطینی بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا این ساعت (صبح چهارشنبه)، ۳ هزار و ۲۰۰ نفر و شمار مجروحان نیز به حدود ۱۱ هزار نفر رسیده است که اکثر آنها را زنان و کوردکان تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha