تجمع دانشگاهیان و پزشکان درحمایت از مردم غزه/شعار «مرگ بر اسرائیل» در تهران طنین‌انداز شد

تهران - ایرنا - تجمع بزرگ دانشگاهیان و پزشکان در حالی از دقایقی پیش در میدان فلسطین تهران آغاز شده است که شب گذشته رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن موازین بین المللی و حقوق بشری با حمله به بیمارستان المعمدانی غزه بیش از ۵۰۰ نفر را به مسلخ برد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، در این اجتماع بزرگ، کادر درمان، پرستاران، پزشکان، نیروهای هلال احمر و اورژانس و نیز دانشجویان دانشگاههای پزشکی و غیرپزشکی حضور یافته‌اند تا حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و انزجار از اقدامات سبوعانه رژیم صهیونیستی و حامیان وی اعلام کنند.

بر اساس اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت، کلاس های درس دانشگاهها امروز برای شرکت دانشجویان در اجتماع بزرگ حمایت از مردم غزه تعطیل شده است؛ در تهران این تجمع در میدان فلسطین و در سایر شهرها در داخل محوطه دانشگاه برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این آیین، تصاویری از جنایات رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم غزه بخصوص زنان و کودکان و امدادگران هلال احمر و کادر پزشکی را در دست دارند.

آنان همچنین پرچم فلسطین را به نشانه حمایت از ملت فلسطین به اهتزاز درآورده اند و شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «الله اکبر» سر می دهند.

شب گذشته نیز به دنبال حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه که دست کم ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت، جمعی از مردم ایران به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و رفتارهای ددمنشانه این رژیم در کشتار مردم بی دفاع فلسطین را محکوم کردند؛ وزیر بهداشت نیز بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام کادر سلامت بصورت داوطلبانه به غزه در پی بمباران بیمارستان المعمدانی تاکید کرد.

جهان امروز با پدیده ای فراتر از نسل کشی مواجه شده است

دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در این اجتماع مردمی با اشاره به حمله صهیونیست ها به بیمارستان المعمدانی غزه گفت: جهان امروز با پدیده‌ای فراتر از نسل کشی مواجه شده است و دیشب نقابی که سالها غربی‌ها بر چهره صهیونیست‌ها زده بودند، برچیده شد اما هنوز عده‌ای در خواب خر گوشی هستند.

وی تاکیدکرد: باید این سووال پاسخ داده شود که لانه زنبور در قلب دنیای آسیا چکار می کند؟ بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین بیمارستان های مختلف از جمله الشفا و نوار مرکزی غزه بمباران و تخریب شده‌اند و صدها جنایت آشکار در حوزه بهداشت درمان و غیره ایجاد شده است.



 

هیچ قانون و کنوانسیونی اجازه حمله به مراکز درمانی را نداده است

رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز در اجتماع بزرگ دانشگاهیان و کادر درمان گفت: در کدام قانون اجازه داده شده که به مراکز امدادی و درمانی حمله شود؟ پس «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل».

پیرحسین کولیوند با بیان اینکه کادر درمان و امدادگران در غزه مظلومانه به شهادت رسیدند، تصاویر منتشر شده از کشتار کودکان و کادر درمان را سندی بر جنایات صهیونیست ها دانست که با توحش و به صورت جنون آمیز به غزه حمله می کنند.

وی گفت: بسیاری از امدادگران درخواست اعزام به غزه را دارند؛ ما از طریق هوایی زمینی و دریایی تلاش خود را برای اعزام کمک های امدادگرانه خود خواهیم داشت.

غزه امروز در خط دفاع اول امنیت جهان است

خالد قدومی نماینده حماس در ایران نیز در این اجتماع بزرگ مردمی گفت: امروز در خط دفاع اول امنیت جهان و در روبروی جلاد صهیونیستی هستیم؛ رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در کشتار جمعی در شهر غزه نقش داشتند و این جرایم با مشارکت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است.

وی شمار کودکان کشته شده در جنگ غزه را 2 هزار کودک برآورد کرد و افزود: شما مردم شریف ایران ساکت نماندید و حتی برای کمک به مردم غزه برای آزادی و نجات دادن کودکان معصوم آماده هستید.

وی با بیان اینکه بیمارستان غزه توسط موشک آمریکایی و به دست جلال صهیونیستی بمباران شد، تاکید کرد: ما در برابر این جنایت سکوت نخواهیم کرد.

قدومی بیان داشت: اکنون حدود ۱۰ هزار پزشک ایرانی برای کمک به مصدومان فلسطینی آمادگی خود را برای اعزام به غزه اعلام کرده اند که این روحیه ایثار آنها را نشان می دهد.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه نیروهای مقاومت از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی موشک های بسیاری را به سوی سرزمین های اشغالی شلیک کرده اند، گفت: تا پایان طوفان الاقصی در مسیر خود ثابت قدم هستیم.

صهیونیست‌ها در برابر چشمان دنیا در غزه حمام خون به راه انداخته‌اند

سازمان نظام پزشکی در بیانیه‌ای حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: حمله وحشیانه و سبعانه رژیم سفاک صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه و قتل عام فجیع زنان و کودکان و مردان بی دفاع غزه بزرگترین جنایت جنگی قرن حاضر است؛ آنان در مقابل چشمان بهت زده دنیا ، در غزه حمام خون به راه انداخته‌اند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به گورستان تبدیل کرده‌اند.

در این بیانیه تاکید شده است: مجازات عوامل این جنایت بشری و حامیان آن که روح و روان بشریت را جریحه دار کرده اند، کمترین خواسته‌ای است که ملت‌های آزاده و تمام مردم دنیا باید مطالبه‌گر آن باشند.

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی مجدد کادر بهداشت و درمان کشور ، از سازمان‌های بین‌المللی خواست در اسرع وقت شرایط حضور کادر پزشکی در غزه یا نقاط مرزی اطراف آن را فراهم آورد.

 آمادگی سازمان نظام پرستاری ایران برای یاری رساندن به مظلومان فلسطین

سازمان نظام پرستاری کل کشو نیز طی بیانه‌ای آمادگی خود را برای حضور و خدمت به مبارزین و رزمندگان سپاه اسلام در سرتاسر جبهه مبارزه و مقابله با دشمنانان امت اسلامی را اعلام کرد.

در متن بیانه سازمان نظام پرستاری آمده است:«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ بار دیگر جهانیان شاهد یکی از فجیع‌ترین و دردناکترین اقدامات سبوعانه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن و در راس آن شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار هستند. قطعا این جنایت وحشیانه و ضد انسانی نباید بی‌پاسخ بماند و انتظار می‌رود که همه آزادگان جهان و به خصوص مدافعین حقوق سلامت و امنیت روانی کشورها؛ ضمن محکوم نمودن این فاجعه کم سابقه انسانی؛ جوابی تاریخی و در خور به این ددمنشی‌ها داده و درس عبرت فراموش نشدنی به صهیونیست‌ها بدهند.

آمادگی سازمان اورژانس ایران برای اعزام آمبولانس و تیم‌های فوریت پزشکی به غزه

جعفر میعادفر  رییس سازمان اورژانس کشور نیز بر آمادگی اعزام تیم‌های فوریت‌های پزشکی و همچنین آمبولانس به غزه جهت ارایه خدمات اورژانسی و فوریتی به مجروحان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی درحاشیه  تجمع کادر درمان و امدادگران در میدان فلسطین تهران، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: اقدامی که شب گذشته رژیم غاصب صهیونیست انجام داد، نازی‌ها در جنگ جهانی دوم انجام ندادند و در پی این حرکت ددمنشانه، بیش از هزار نفر کودک، زن و سالمند در محل امن پیش بینی شده در بیمارستان جان باختند.

آمادگی شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی برای ارسال اقلام دارویی و تجهیزاتی به غزه

سید حیدر محمدی رییس سازمان غذا و دارو نیز با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بویژه در حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، از آمادگی شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی کشورمان جهت ارسال اقلام دارویی و تجهیزاتی به غزه خبر داد.

وی نیز با حضور در تجمع امروز کادر درمان و امدادگران در میدان فلسطین تهران، حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی را محکوم کرد و گفت: شب گذشته رژیم صهیونیستی نشان داد که حتی به بیمارستان‌ها و کودکان زخمی هم رحم نمی‌کند و هویت آنها بیش از پیش بر همه عالم فاش شد.

محمدی افزود:شرکت‌های داروسازی و شرکت‌های تجهیزات پزشکی نیز اعلام آمادگی کردند تا کمک‌های خود را برای مظلومان و بیماران و مجروحان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه ارسال کنند و به محض اینکه مسیر قانونی و رسمی باز شود، این کمک‌ها ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، جنایات صهیونیست ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که شب گذشته - ۲۵ مهر- یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد؛ جنایتی که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

حمله به بیمارستان المعمدانی غزه که بیش از ۵۰۰ نفر را به مسلخ مرگ برد، حتی صدای حامیان جنایتکاران صهیونیست از این توحش سران تل آویو را درآورد و سران برخی از کشورهای غربی در واکنش به این اقدام اشک تمساح ریختند.

صهیونیست ها در جنایات خود با استناد به تلمود که در آن نوشته شده «غیر یهودی هرچند که صالح و نیکوکار باشد را باید کشت»، اقدام به جنایت در سرزمین غصب شده فلسطین و دیگر نقاط جهان می کنند تا از این طریق خوی ضدانسانی خود را به اثبات برسانند.

همیشه در طول تاریخ کشورهای در حال جنگ به حداقل های قوانین بین المللی از جمله مصون بودن بیمارستان ها و مراکز درمانی از حمله، پایبند بودند اما رژیم اسراییل به هیچ قانونی پایبند نیست و در پی واکنش جامعه جامعه جهانی می خواهد مسوولیت این حمله را از خود سلب کند.

شمار شهدای فلسطینی بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا این ساعت (صبح چهارشنبه)، ۳ هزار و ۲۰۰ نفر و شمار مجروحان نیز به حدود ۱۱ هزار نفر رسیده است که اکثر آنها را زنان و کوردکان تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha