چشمان ساکنان نوار غزه در انتظار اقدام عملی مسلمانان است

تهران- ایرنا- نهادها و سازمان‌های فرهنگی با صدور بیانیه‌هایی حمله وحشیانه رژیم صهیون به بیمارستان المعمدانی را محکوم کرده و خواستار حمایت مسلمانان از مردم مظلوم فلسطین شدند

به گزارش ایرنا روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز _چهارشنبه ۲۶ مهر در بیانیه ای نوشت: حمله ناجوانمردانه و غیر انسانی رژیم کودک کش اسرائیل به بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیدن صدها نفر از مصدومین، بیماران، کادر درمان و افراد بی‌گناه، نشانه رذالت و ددمنشی بی حد و اندازه این رژیم خودخوانده و غاصب است. قتل عام زنان و کودکان و مردم بی دفاع یک نسل کشی آشکار در مقابل چشمان همه جهانیان می‌باشد.

این مجمع افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت تسلیحاتی آمریکای جهان خوار و هم پیمانان غربی خود و در سایه سکوت برخی سردمداران کشورهای مسلمان و غیر مسلمان هر لحظه بر خوی وحشی‌گری خود می‌افزاید و در دایره امنی که برای خود متصور است از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند. بی‌شک چشمان تمام مردم مظلوم فلسطین خصوصاً ساکنان نوار غزه در انتظار حمایت و اقدام عملی سایر مسلمانان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر امرا، علما و فرهیختگان و همه امت مسلمان است که ندای یا للمسلمین برخاسته از حنجره‌های خسته و سینه‌های سوزان از جور ظالمین را به شکل های گوناگون پاسخ گویند و ضمن حمایت از مقاومت اسلامی انزجار و نفرت خود را از استکبار جهانی نمایان سازند. سازمان‌ها و مجامع فعال بین‌المللی نیز وظیفه خطیر خود را در این برهه زمانی انجام داده و مانع تجاوزگری‌های دشمنان بشریت شوند.
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکوم کردن حمله به بیمارستان المعمدانی، آمادگی اعضای خود را در سراسر جهان برای حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرد.

اعلام جهاد سراسری آرزوی تمامی مسلمانان جهان است

مجمع ملی کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی کشور در بیانیه‌ای حمله وحشیانه رژیم صهیون به بیمارستان المعمدانی در غزه را محکوم کرد و نوشت: بار دیگر جلادان و وحوش شیطان‌صفت صهیونیستی دست به قتل عام هولناکی در بیمارستان المعمدانی غزه زدند که دل هر انسانی را جریحه‌دار می‌کند.این سفاکان تاریخ، هزاران زن و کودک بی‌دفاع و معصوم را چنان وحشیانه به شهادت رساندند که بدن‌های مجروح آنان را قطعه قطعه کردند.

در این بیانیه آمده است: آمریکای جنایت‌کار که مقصر اصلی این هلوکاست واقعی تاریخ است باید بداند حمام خون بیمارستان المعمدانی، به زودی مستکبرین تاریخ را نابود خواهد کرد. آیا وقت آن نرسیده است که امت اسلام بیدار شوند؟ آیا وقت آن نرسیده است که سفارت‌خانه‌ها و تمامی مراکز وابسته به صهیونیست‌ها در جهان نابود شوند؟ آیا وقت آن نرسیده است تمامی آزادگان جهان یک‌صدا نابودی غده سرطانی اسرائیل را فریاد زنند؟
این مجمع افزود: خون‌های مسلمانان و آزادگان جهان به جوش و خروش آمده است. اعلام جهاد سراسری برای نابود و محو ساختن غده سرطانی اسرائیل آرزوی تمامی مسلمانان جهان است. ما از بیانات طوفنده رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان کشور حمایت کرده و اعلام می‌داریم مجمع کانون‌های فرهنگی جهادی کشور آماده هرگونه جانفشانی در مسیر آزادی قدس شریف و حمایت از مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه است.

برای اعزام به صحنه نبرد با وحشیان صهیون لحظه شماری می کنیم

خانه مداحان اهل بیت(ع) هم در بیانیه‌ای با اشاره به آیه ۳۳ سوره اسراء نوشت: رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی مرتکب هولناک ترین تراژدی تاریخ شد و در اقدامی وحشیانه و با استفاده از سلاح های ممنوعه بیمارستان المعمدانی غزه را هدف قرار داد که متعاقب آن بیش از ۱۰۰۰ نفر از زنان و کودکان بی گناه غزه به شهادت رسیدند. شکی نیست که استکبار غرب وحشی به سرکردگی آمریکای خونخوار و آمران و حامیان این جنایت از انتقام فرزندان حیدر کرار در امان نخواهند بود؛ گرچه این جنایت شمارش معکوس پایان صهیونیزم خواهد بود

در ادامه این بیانیه آمده است: ما ستایشگران اهل البیت (علیهم السلام) با توجه به مسئولیت دینی و انسانی آمادگی خود را برای جانفشانی در رسیدن به این آرمان مقدس اعلام نموده و در صورت صلاحدید مسئولین امر جهت اعزام به صحنه نبرد با وحشیان صهیونیستی لحظه شماری می‌کنیم.

اقدامات فوری در دفاع از مردم مظلوم غزه انجام دهید

دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع) در بیانیه ای با اشاره به آیه ۴۰ سوره حج اعلام کرد: حوادث اخیر در فلسطین دل تمام آزادی‌خواهان و مدافعان واقعی حقوق بشر را به درد آورده است و امروز شاهد جنایات همه جانبه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی هستیم. حادثه اخیر کشتار این رژیم، در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، یکی از بزرگترین جنایات رژیم صهیونیستی در هفت دهه اخیر بوده است که خلاف همه‌ کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است: دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت ضمن محکوم نمودن این حادثه غمبار مجدّانه از تمامی مجامع بین‌المللی انتظار دارد که هر چه زودتر از طریق مذاکره و فراخوان‌های لازم و با تلاش‌ نهادهای بین‌المللی و مدافع حقوق بشر اقدامات غیرانسانی این رژیم را محکوم نموده و در دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین اقدامات فوری و عاجل را به‌عمل آورند. 

راه کمک رسانی به مجروحان این جنایت را باز کنید

بنیاد ملی عفاف و حجاب در بیانیه ای اعلام کرد: امروز غزه  قتلگاه انسان و انسانیت است زنان و کودکان و نوزادان فلسطینی در خط مقدم جبهه‌ای نابرابر دربرابر رژیم تابه دندان مسلح اسرائیل قرار گرفته‌اند؛ توحشی مدرن در حال دریدن و قطعه قطعه کردن زنان و کودکان بی‌پناه فلسطینی است. صدای مهیب بمب‌های ۵۰۰ کیلویی بر سر نوزادان پنج کیلویی قبل از رسیدن به جسم نحیفشان قلب‌های کوچکشان را از وحشت می درد .
این بنیاد افزود: امروز غزه مسئله تمام آزادگانی است که دغدغه انسانیت و عشق و حریت دارند و باید خروشید بر این فضاحت حقوق‌ بی‌بشر که خود شراره‌های شر به جان انسان زده‌ و بند به پای ازادگان بسته‌ است. باید که در این معرکه دستی به معجزه این نیل را بشکافد و آتش غزه را به گلستان تبدیل کند.
بنیاد ملی عفاف و حجاب ضمن محکوم کردن این اقدام متوحشانه رژیم منحوس صهیونیستی و تمامی همدستانش در منطقه و جهان از همه آزادیخواهان جهان می خواهد که تمام تلاش مادی و معنوی خود را برای نجات زنان و کودکان بی‌پناه غزه به کار گرفته و از مجامع بین‌المللی بخصوص سازمان ملل متحد می خواهیم ضمن محکومیت این عمل شنیع راه های کمک رسانی به مجروحان این جنایت را برای کشورهای داوطلب کمک باز کند.

بزرگترین معروف برای امت اسلامی مقاومت است

ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز اعلام کرد: جنایت دیشب رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی، امت اسلامی را داغدار کرده است. امت اسلامی ۷۵ سال است که ماهیت پلید، شیطانی و غیربشری رژیم جعلی صهیونیستی را بارها فریاد زده است اما پدران این فرزند نامشروع با هیاهوی تبلیغاتی و فشار سیاسی و نظامی سعی بر عوض کردن جای قاتل و مقتول و شهید و جلاد داشتند، اکنون بعد از جنایت حمله به بیمارستان المعمدانی آیا برهان و دلیل روشن‌تری بر حقانیت ادعای امت اسلامی وجود دارد؟

این ستاد افزود: جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی که طبق همه قواعد اخلاقی، عرفی، بین‌المللی و حقوقی غیرقابل پذیرش است و یک جنایت جنگی محسوب می‌شود، محکم‌ترین دلیل بر حقانیت ضرورت نابودی این رژیم نامشروع است. افکار عمومی دنیا از حجم کشتار ملت غزه در شوک و بهت فرو رفته است. کشتار کودکان، زنان و پیرمردان که از بمباران هولناک و غیرانسانی غزه به بیمارستان پناه آورده بودند، روی تمام جنایتکاران تاریخ را سفید کرد و جنایتی رقم زد که بشریت همواره از آن شرمگین خواهد بود.

ستاد امر به معروف اضافه کرد: متاسفانه در این میان استانداردهای دوگانه حقوق بشری سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی و حقوق بشری داغ بازماندگان این حادثه را دو چندان می‌کند. در حالی که این سازمان‌ها و کشورهای غربی گروه حماس را به واسطه دفاع از خاک خود محکوم می‌کنند، اما امروز شاهد محکومیت و محاکمه رژیم صهیونیستی بر این جنایت آشکار نیستیم و مواضعی اتخاذ می‌شود که خم به آبروی این جنایتکاران نیاید.

بر اساس این بیانیه، سکوت در مقابل کشتار کودکان و بیماران با هر بهانه و توجیهی ترویج «منکر» و نابودی اخلاق و خلاف انسانیت است و بزرگترین «معروف» برای امت اسلامی مقاومت و مبارزه با این غده سرطانی است که بی توجهی به آن و سکوت در مقابل آن باعث نابودی کل منطقه خواهد شد. این حکمت و بیان امام علی(ع) به عنوان رهبر همیشگی آزادی خواهان و عدالت خواهان تاریخ تسکینی بر قلب سوخته امروز امت اسلامی است که فرمود «روز انتقام گرفتنِ مظلوم از ظالم، شدیدتر و سخت‌تر از روز ستم کردن ِظالم بر مظلوم است»(نهج‌البلاغه، حکمت ۲۴۱)

 دردناک تر از حمله به بیمارستان المعمدانی چیست؟

انجمن علمی ادیان و مذاهب در محکومیت حمله تروریستی و وحشیانه به بیمارستان المعمدانی غزه نوشت: دردناک تر از این جنایت، سکوت مجامع بین المللی و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری است که هیچ اقدام عملی در برابر این جنایات انجام نمی¬دهند.

این انجمن افزود: این کارزار عظیم حق و باطل به فضل الهی نقطه عطفی در قیام و جهاد امت اسلام و پیشرفت محور مقاومت فلسطین و شتاب به سوی قله‌های فتح و پیروزی بر غاصبان و مستکبران خواهد بود.

انجمن ادیان و مذاهب حوزه های علمیه ضمن یادآوری وظیفه قانونی و انسانی نهادهای حقوق بشری در دفاع عاجل از حقوق مردم مظلوم فلسطین، از پیروان همه ادیان به ویژه مسلمانان جهان می خواهد تا نسبت به این جنایات ساکت ننشینند و فریاد اعتراض خود را بر سران دولت های خود جهت قطع هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی و حمایت از این رژیم سفاک، رساتر از همیشه بر آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha