حقوقدانان و مجامع بین‌المللی در برابر جنایت صهیونیست‌ها سکوت نکنند

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه در پیامی جنایت سفاکانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم و اعلام کرد: ضروری است همه حقوقدانان و مجامع بین‌المللی از سکوت و انفعال احتراز ورزند و برای محکومیت صهیونیست‌های غاصب و جانی و حامیان رذل و ریاکار غربی آنها، با تمام قوا به میدان آیند.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه؛ در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای آمده است: پس از سکوت و انفعال روزهای گذشته مجامع به اصطلاح حقوق بشری در برابر جنایات رژیم سفاک صهیونیستی، شب گذشته شاهد بودیم که این رژیم منحوس در آستانه ورود رئیس جمهور امریکا به سرزمین های اشغالی در جنایتی فجیع، بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد و صدها نفر از جمله کادر درمان، کودکان و زنان بی‌پناه را به شهادت رساند.

رئیس قوه قضاییه افزود: جنایت هولناک شب گذشته که دل‌های تمام آزادی‌خواهان جهان از جمله مردم نقاط مختلف ایران اسلامی را داغ‌دار کرد، اتمام حجتی بود بر تمام کسانی که به نوعی می‌خواستند بر جنایات این رژیم جعلی سرپوش بگذراند؛ ضمن آنکه اکنون به غیر از سردمداران این رژیم منحوس، مقامات آمریکایی نیز باید در مجامع حقوق بشری پاسخگو باشند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: به یقین این اقدام وحشیانه و وقیحانه صهیونیست‌ها، خشم مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را بر سر سفاکان آوار خواهد کرد و آنان را به پایان خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: با عنایت به حجم و گستره وسیع سبوعیت صهیونیست‌های انسان‌نما که جلوه‌ای از آن، شب گذشته در جنایت بیمارستان المعمدانی غزه رخ داد، ضروری است همه حقوقدانان و مجامع بین‌المللی، از سکوت و انفعال احتراز ورزند و برای محکومیت صهیونیست‌های غاصب و جانی و حامیان رذل و ریاکار غربی آنها، با تمام قوا به میدان آیند و اقدامات مجدانه و مقتضی را ترتیب دهند تا در صفحات تاریخ ننگ سکوت در برابر کودک‌کشی آشکار رژیم موقت صهیونیستی بر پیشانی‌شان نقش نبندد.

جنایت وحشتناک و نسل‌کشی آشکار از دامان رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار هرگز پاک نخواهد شد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پیامی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه و کشتار دسته جمعی بیش از هزار و پانصد نفر از پناهجویان و بیماران توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کرد.

در پیام حجت‌الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آمده است: از همه مجامع بین‌المللی می‌خواهم هر چه سریعتر به وظیفه قانونی و انسانی خود عمل کنند که اگر دیر شود همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «کسی نمی‌تواند جلو مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد.

در ادامه این پیام آمده است: بار دیگر رژیم جعلی و کودک کش صهیونیست، لحظاتی پس از چراغ سبز کشورهای جنایتکار آمریکا، انگلیس و فرانسه که با وتو قطعنامه آتش بس شورای امنیت در نوار غزه تحقق یافت، سفّاکانه و بر خلاف تمام مقررات بین المللی و کنوانسیون ژنو، در مقابل چشمان خواب رفته مدعیان دروغین حقوق بشر با بمباران بیمارستان المعمدانی و کشتار دسته جمعی بیش از هزار و پانصد نفر از پناهجویان و بیماران که بیشتر آنان زنان و کودکان مظلوم می‌باشند و هر لحظه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، بیش از پیش دنائت و درنده خویی خود را بر جهانیان آشکار ساخت، قطعاً این جنایت وحشتناک و نسل کشی آشکار که ننگ آن از دامان این دژخیمان و آمریکای جنایتکار هرگز پاک نخواهد شد بی پاسخ نمی‌ماند و خون مظلوم چنان طوفانی برپا خواهد نمود که طومار این رژیم سفاک و اعوان و انصار آن را درهم خواهد کوبید و جهانیان را برای همیشه از شر آنان ایمن خواهد ساخت و وعده بر حق الهی محقق می‌شود.

این پیام می‌افزاید: به فضل و نصرت الهی به زودی به دست با کفایت رزمندگان مقاومت که هزاران بوسه بر آن باد تحقق خواهد بخشید و ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ از همه مجامع بین‌المللی می‌خواهم هر چه سریعتر به وظیفه قانونی و انسانی خود عمل کنند که اگر دیر شود همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «کسی نمی‌تواند جلو مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد.»

کشتار دسته جمعی در بیمارستان غزه خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی است

رئیس دیوان عدالت اداری، در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام فوری برای توقف این حملات ددمنشانه و نسل کشی بی سابقه در نوار غزه شد.

در بیانیه حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری آمده است: غزه امروز همچون کربلا قربانگاه مردان، زنان و کودکان بی گناه فلسطین شده است و خون به جای شیر کودکان غزه را سیراب می کند.  صحنه هایی دلخراش و تکاندهنده و همه آنچه رسانه ها به تصویر کشیده اند قطره ای کوچک از اقیانوسی لبریز از فاجعه و بیداد است اما مردم سرزمین تین و الزیتون پیش از هر زمان دیگری ایستادگی را فراتر از قیل و قال مرگبار خمپاره و موشک فریاد می زنند و مقاومت آن‌ها به همراه وحدت جهان اسلام، به سال‌ها رنج و آوارگی و جنگ و خشونت مستمر علیه صاحبان واقعی آن سرزمین مقدس پایان می‌دهد.

این بیانیه می افزاید: کشتار دسته جمعی که در پی حمله به بیمارستان المعمدانی و به شهادت رسیدن دست کم ۵۰۰ غیرنظامی منجر شده، نمونه بارز یک نسل‌کشی است و چنین جنایاتی نشانگر خوی متوحش صهیونیستهاست که به خوبی خود را نشان داده است. این کشتار ضد حقوق بشری که خلاف کنوانسیون های بین المللی به خصوص کنوانسیون چهارگانه ژنو می باشد نشانگر کینه توزی دولت آمریکا است و آنها مسئول این کشتار هستند و سکوت جوامع بین الملل به معنی حمایت از این جنایت جنگی علیه بشریت و نسل‌کشی صهیونیست ها می باشد.

رئیس دیوران عدلت  اداری در این بیانیه اظهار داشت: مراتب همدردی خود و خانواده دیوان عدالت اداری را با ملت و مقاومت فلسطین اعلام می‌کنیم و می گوئیم دست های ما برای یاری شما آماده است و قلب های ما در آرزوی پیروزی شما تپنده و ایمان داریم که نصرت و یاری حق در راه است.

کشتار هزاران انسان مظلوم در غزه حلقه‌ای از زنجیره شقاوت‌های بزرگ و بی‌رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی

دادگستری کل استان تهرانی نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این جنایت اعلام کرد: جنایت‌های ظالمانه و شقاوت آمیز رژیم صهیونیستی روح هر انسان آزاده و عدالت جو را در سراسر جهان آزرده و متالم می سازد و اقدامات صورت گرفته، بدون تردید حلقه دیگری از زنجیره شقاوت های بزرگ و بی‌رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی است که حمایت های سیاسی و رسانه ای برخی کشورها و دولتهای مدّعی آزادی و حقوق بشر نیز موجب استمرار و وقوع فجایع بزرگتر شده است و این رژیم را در بی توجهی به خواست افکار عمومی جهان در پایان دادن به این ظلم‌ها لجوج تر و گستاخ تر ساخته است.

مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، ضمن تسلیت مصیبت شهادت هزاران انسان مظلوم و خصوصا کودکان، زنان و بیماران و مجروحان بی‌دفاع و بی‌پناه در بیمارستان غزه، ارتکاب این جنایت ددمنشانه و هولناک که نقض فاحش قطعنامه ها و کنوانسیون های بین المللی است را محکوم می نماید و با حمایت از منادیان آگاهی و روشنگری در غزه و خبرنگاران و گزارشگران آزاده در سراسر جهان که به روشنگری و انعکاس گوشه هایی از جنایتهای گسترده در حق مردم مظلوم فلسطین می پردازند، همه محتوای رسانه ای تولیدی توسط این دفتر در روز جاری و دو روز آینده، با نوار مشکی منتشر خواهد شد و از همکاران رسانه ای و خبرگزاری ها نیز دعوت می شود برای حمایت معنوی و رسانه ای از مردم مظلوم فلسطین اقدامات فراگیر در راستای مسئولیت حرفه ای و اجتماعی خود را انجام دهند.

شاهد سکوت و بی‌تفاوتی جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشردر فاجعه غزه هستیم

سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در بیانیه ای اعلام کرد: در مقابل این کشتار هولناک و فاجعه دردناک انسانی در غزه شاهد سکوت و بی‌تفاوتی جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر هستیم که بدون هیچ واکنش موثری تنها نظاره گر این اتفاقات تلخ و کشته شدن بی گناهان بوده و یا نهایتاً به محکومیت های ظاهری بسنده می کنند.

در این بیانیه آمده است: در پی اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم این منطقه و حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی،جنایات رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل این روزها به شدیدترین شکل ممکن بر مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه تحمیل می‌شود.

جنایاتی که به موجب آن تعداد زیادی از مردم و به ویژه زنان و کودکان به شهادت می‌رسند و در مقابل این کشتار هولناک و فاجعه دردناک انسانی شاهد سکوت و بی‌تفاوتی جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر هستیم که بدون هیچ واکنش موثری تنها نظاره گر این اتفاقات تلخ و کشته شدن بی گناهان بوده و یا نهایتاً به محکومیت های ظاهری بسنده می کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: بمباران بیمارستان المعمدانی غزه و شهادت صدها نفر کادر درمانی و زن و کودک بی گناه در شرایطی به وقوع پیوسته است که این رژیم سفاک برای جبران شکست غیرقابل ترمیم و بازسازی هیمنه پوشالی خودساخته اش از هیچ اقدام جنایتکارانه ای فروگذار نمی کند.

سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن محکوم کردن این جنایات و خصوصاً تعرض به بیمارستان ها، اماکن درمانی و غیر نظامی و به شهادت رساندن زنان و کودکان بی دفاع که بر خلاف تمامی معیارهای عقلی، انسانی، وجدانی و با نقض تمامی قوانین بین المللی در حال وقوع است از جامعه جهانی و به ویژه سازمان های بین المللی می‌خواهد تا از برخوردهای دوگانه با مقوله حقوق بشر پرهیز و با به کارگیری تمامی امکانات خود مانع از تداوم نسل کشی در غزه شوند.

در بیانیه سازمان پزشکی قانونی تصریح شده است :بدون شک این جنایات بدون پاسخ نخواهد ماند و مسوول اصلی آن رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان و پشتیبانان آن رژیم و در راس آن ها دولت آمریکا است.

همه آزاداندیشان جهان مکلفند جنایتکاران رژیم فاسد صهیونیستی را به سزای اعمال خود برسانند

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در پیامی جنایت‌ هولناک رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را که منجر به شهادت دسته جمعی صدها تن از مجروحان بی دفاع و زنان و کودکان مظلوم فلسطین شد، محکوم کرد.

وی در این پیام نوشت: تاریخ ۷۵ ساله اشغال سرزمین فلسطین مشحون از انواع و اقسام جنایات درنده‌خوئی ، وحشی‌گری ، کودک‌کشی توسط رژیم سفاک و اشغالگر صهیونیستی است که نمونه‌های آن در صفحات تاریخ سفاکان و جنایتکاران کمتر دیده و شنیده‌ شده است.

منتظری تاکید کرد: جنایت ضدبشری و غیرقابل توصیف اخیر این رژیم خونخوار در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه که موجب شهادت مظلومانه صدها تن از مجروحان، بیماران، زنان و کودکان بی‌دفاع شد و خشم انسان‌های آزاده دنیا را برانگیخته است، فارغ از اظهارنظرهای تاسف‌آمیز و شعارگونه‌ای که از سازمان‌های مدعی حقوق بشر گه‌گاه به گوش می‌رسد همه آزاداندیشان و دل‌نگران‌های واقعی حقوق  بشر را موظف و مکلف می‌کند که در اندیشه درمان واقعی این غده سرطانی برآیند و با یک اقدام انقلابی، جنایتکاران رژیم فاسد را به سزای اعمال خود برسانند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطر نشان کرد: لازم است جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی در واکنش به جنایت وحشتناک و نسل‌کشی آشکار آنها در نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی، به سکوت خود پایان دهند و هرچه سریعتر در عمل به وظیفه قانونی و انسانی خود، عاملان این جنایت را تحت تعقیب قرار داده و محاکمه نمایند.

به گزارش ایرنا، جنایات صهیونیست ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که شب گذشته - ۲۵ مهر- یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد؛ جنایتی که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

حمله به بیمارستان المعمدانی غزه که بیش از ۵۰۰ نفر را به مسلخ مرگ برد، حتی صدای حامیان جنایتکاران صهیونیست از این توحش سران تل آویو را درآورد و سران برخی از کشورهای غربی در واکنش به این اقدام اشک تمساح ریختند.  

صهیونیست ها در جنایات خود با استناد به تلمود که در آن نوشته شده «غیر یهودی هرچند که صالح و نیکوکار باشد را باید کشت»، اقدام به جنایت در سرزمین غصب شده فلسطین و دیگر نقاط جهان می کنند تا از این طریق خوی ضدانسانی خود را به اثبات برسانند.     

همیشه در طول تاریخ کشورهای در حال جنگ به حداقل های قوانین بین المللی از جمله مصون بودن بیمارستان ها و مراکز درمانی از حمله، پایبند بودند اما رژیم اسراییل به هیچ قانونی پایبند نیست و در پی واکنش جامعه جامعه جهانی می خواهد مسوولیت این حمله را از خود سلب کند.

شمار شهدای فلسطینی بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا این ساعت (صبح چهارشنبه)، ۳ هزار و ۲۰۰ نفر و شمار مجروحان نیز به حدود ۱۱ هزار نفر رسیده است که اکثر آنها را زنان و کوردکان تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha