پشت نوبتی مددجویان زنجان برای دریافت جهیزیه صفر شد

زنجان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: پشت نوبتی مددجویان زنجانی برای دریافت جهیزیه با همکاری دستگاه‌ها به ویژه سپاه استان صفر شد.

روح‌اله صالحی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۸۴ فقره جهیزیه با همکاری سپاه و کمیته امداد به نیازمندان اهدا شده است، افزود: این موضوع موجب شد که همه پشت نوبتی‌ها جهیزیه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دیروز نیز در دومین رزمایش مشترک بین سپاه و کمیته امداد ۲۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شد، اضافه کرد: ارزش این تعداد جهیزیه اهدا شده ۸۰ میلیارد ریال بود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هر سری جهیزیه را شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، جارو برقی و ماشین لباسشویی اعلام کرد.

صالحی با بیان اینکه زوج های جوان در کنار بهره مندی از خدمات کمک هزینه ازدواج، از دوره های آموزش این نهاد نیز بهره‌مند می‌شوند، گفت: در همین راستا دوره‌های آشنایی با سبک زندگی دینی و اسلامی، اصول و مهارت های زندگی مشترک، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده نیز به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: اهدای بسته‌های جهیزیه و یا کمک هزینه ازدواج به زوج‌ها، انجام مشاوره‌های فردی ازدواج، تعامل مؤثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های سایر نهادهای اجتماعی مرتبط برای شناسایی راهکارهای ترویج ازدواج‌های آسان از جمله برنامه‌های کمیته امداد در حمایت از جوانی جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha