۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۰
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85261993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اقدامات وحشیانه اسرائیل، نتیجه بی‌عدالتی در عرصه بین‌المللی است

مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه دولتی تومسک، جنایات اسرائیل در فلسطین را محکوم کرد و گفت:‌ این اقدامات وحشیانه، نتیجه بی‌عدالتی در عرصه‌ بین‌المللی است.

کاظم جلالی که در راستای توسعه مناسبات بین‌استان‌های ایران و روسیه به استان تومسک سفر کرده است، به مواضع نزدیک رهبران دو کشور در خصوص حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و غزه به عنوان درک مشترک از تحولات در این منطقه نام برد.

اقدامات وحشیانه اسرائیل، نتیجه بی‌عدالتی در عرصه بین‌المللی است

در بخش دوم این جلسه، سفیر ایران در روسیه به سوالات دانشجویان حاضر در جلسه پاسخ داد. بخش مهمی از سوالات دانشجویان در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به حماس و نقش «سردار شهید قاسم سلیمانی» در مقابله با تروریسم بود که جلالی در پاسخ به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کشورمان در ارتباط با تحولات غزه اشاره کرد.
جلالی خاطرنشان کرد: اساسا ریشه مسئله فلسطین، موضوع عدالت است و سردار شهید قاسم سلیمانی در صف نخست مبارزه با ایادی کفر و تروریسم قرار داشت و نه تنها برای دفاع از مسلمانان و شیعیان بلکه برای تمامی مردمانی که مورد حملات تروریستی قرار داشتند شجاعانه دفاع کرد و در نهایت در این راه شهید شد.

در اثر بمباران های مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی که از شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شده تا این ساعت شمار شهدای فلسطینی ۲ هزار و ۸۳۷ نفر و تعداد مجروحان نیز ۱۲هزار نفر گزارش شده است.

اقدامات وحشیانه اسرائیل، نتیجه بی‌عدالتی در عرصه بین‌المللی است

آمادگی استان تومسک روسیه برای ارائه معافیت مالیاتی و زمین ارزان به شرکت‌های ایرانی
بنا بر گزارش دیگری، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی تومسک روسیه با دعوت از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در این منطقه اعلام کرد که تسهیلاتی همچون معافیت مالیاتی، اجاره ارزان زمین و زیرساخت‌های لازم برای احداث کارخانه به سرمایه‌گذاران ایرانی ارائه می‌شود.
این سخنان در بازدید روز سه‌شنبه سفیر ایران در روسیه از این منطقه ویژه اقتصادی اعلام شد، منطقه‌ای که تنها کانون فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است.
کاظم جلالی در پایان سفر دو روزه خود به استان تومسک با حضور در منطقه ویژه اقتصادی این استان از نزدیک با شرکت‌های فعال در این منطقه دیدار و زمینه های همکاری آنها با شرکت‌های ایرانی را بررسی کرد.
در این بازدید اعلام شد که برخی از شرکت های فعال در این منطقه به ویژه در بخش نفت و گاز با شرکت های ایرانی در حال همکاری هستند.

اقدامات وحشیانه اسرائیل، نتیجه بی‌عدالتی در عرصه بین‌المللی است

تقویت همکاری‌های استانی ایران و روسیه
سفیر ایران در مسکو همچنین در این سفر با استاندار تومسک دیدار و درباره راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه تبادل نظر کرد.
جلالی در ابتدای سخنان خود، این استان را با ظرفیت‌های بالای علمی و فناوری ارزیابی کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد تا با برنامه ریزی صحیح یک استان همطراز با تومسک در ایران شناسایی و مبادلات دوجانبه بین استانی شکل گیرد.

اقدامات وحشیانه اسرائیل، نتیجه بی‌عدالتی در عرصه بین‌المللی است


ماروز استاندار تومسک نیز در این دیدار اظهار داشت که علاوه بر همکاری در حوزه دانشگاهی، در حوزه‌های انرژی و دانش بنیان نیز ارتباطات خوبی با طرف های ایرانی برقرار شده است.
در پایان این نشست، طرفین توافق کردند تا به منظور پیگیری همکاری ها، کارگروهی شکل دهند.

توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی
سفیر ایران در روسیه همچنین در این سفر با رئیس دانشگاه دولتی این استان دیدار و از دانشکده شیمی و کتابخانه ملی دانشگاه نیز بازدید کرد. وی در این دیدار، زمینه‌های توسعه همکاری در عرصه دانش و علم را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
«ادوارد گالازینسکی» رئیس این دانشگاه در خصوص تفاهمات خود با طرف‌های ایرانی اعلام کرد که با دانشگاه‌های صنعتی شریف، علامه طباطبایی و تهران در حوزه‌های صنعتی از جمله تولید مشترک در حوزه کشاورزی، انرژی، داروسازی و پزشکی و ایران شناسی همکاری‌های مشترک را به ویژه پس از اجلاسیه روسای دانشگاه‌های برتر، آغاز کرده و چهار تفاهم‌نامه همکاری در بخش های مختلف به امضا طرفین رسیده است.
جلالی نیز ضمن تاکید بر همکاری‌های علمی و دانشگاهی به عنوان وجه مهم تعاملات دو کشور، مقطع کنونی را دوران طلایی روابط برشمرد و آمادگی طرف ایرانی برای همکاری‌های گسترده را اعلام کرد.
در این دانشگاه با قدمتی ۱۴۵ ساله، ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲۳ درصد آنها را دانشجویان خارجی از جمله ایران تشکیل می دهند.

بررسی راه های توسعه همکاری‌های تجاری و بازرگانی
سفیر ایران در روسیه در ادامه برنامه‌های خود در این سفر، با حضور در جمع تجار و فعالان بخش اقتصادی در محل اتاق بازرگانی تومسک، راه‌های افزایش همکاری در بخش بازرگانی و تجاری را بررسی کرد.
«ماکسیم کوستاروف» رئیس اتاق بازرگانی تومسک نیز در این جلسه با اشاره به سفر سال گذشته میلادی برخی از شرکت‌های استان به ایران، از کشورمان به عنوان یک شریک تجاری مطمئن نام برد که تلاش شده است طی سالهای اخیر حجم مناسبات را با آن افزایش دهند و از تجاربش در دوران تحریم استفاده کنند.
جلالی نیز توسعه همکاری‌های استانی بین دو کشور را یکی از راهبردهای دولت سیزدهم برشمرد و حضور در نمایشگاه های دو کشور را یکی از روش های مهم در شناسایی ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور دانست و در این راستا از حاضرین در جلسه دعوت کرد تا در دومین نمایشگاه اوراسیا که آذرماه در تهران برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

اقدامات وحشیانه اسرائیل، نتیجه بی‌عدالتی در عرصه بین‌المللی است

سفیر ایران در روسیه همچنین در این سفر با «نظام الدین ژوبایف»، مفتی استان تومسک ملاقات و با حضور در جمع نمازگزاران، نماز را به جماعت اقامه کرد.

اقدامات وحشیانه اسرائیل، نتیجه بی‌عدالتی در عرصه بین‌المللی است

مسجد این شهر به نام مسجد سرخ حدود ۱۲۰ سال پیش احداث شده است. این استان با جمعیتی افزون بر یک میلیون و دویست هزار نفر، دارای هشت مسجد است.

جلالی همچنین ضمن بازدید از کارخانه تولید تجهیزات میکروالکترونیک و مخابراتی، با رئیس دانشگاه پلی تکنیک استان تومسک درباره توسعه همکاری‌های علمی، دانشگاهی و فناوری گفت‌وگو کرد.
«لئونید سوخیخ رئیس دانشگاه پلی‌تکنیک تومسک در این دیدار همکاری‌های علمی این دانشگاه با دانشگاه صنعتی شریف تهران در حوزه نفت و گاز و با دیگر مراکز علمی و آموزشی ایران در حوزه پلاسما و شارژهای الکتریکی را یادآور شد.
جلالی نیز در این جلسه ابراز داشت که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه، ایران آمادگی دارد در حوزه‌های پزشکی از جمله رادیو داروها به عنوان یک پروژه مشترک همکاری کند.
این دانشگاه با قدمتی ۱۲۷ ساله، ۱۱۵۰۰ دانشجو دارد که۲۵۰۰ نفر از آنها، دانشجویان رشته های مختلف از ۳۸ کشور جهان هستند. ۳۰ دانشجوی ایرانی نیز در حال حاضر در رشته های مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

استان تومسک در جنوب غربی ناحیه فدرالی سیبری در فدراسیون روسیه قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha