یک‌هزار و ۶۷۷ شغل جدید در واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری ایجاد شد 

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد سه برابری اشتغال ایجاد شده در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در ۶ ماهه امسال یک‌هزار و ۶۷۷ شغل جدید در این حوزه ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل‌الله رحمتی روز سه‌شنبه در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و توسعه استانی که با حضور مدیران کل وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۹۰ واحد صنعتی در استان به بهره‌برداری رسیده است که از نظر میزان سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸۰ درصد رشد یافته است.

وی ادامه داد: در مجموع ۲ هزار و ۱۱۶ طرح صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری ۹۰۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال در دست اجراست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید ۱۷ محصول صادراتی در استان تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری برای توسعه این محصولات صادراتی و تکمیل زنجیره‌های ارزش، می‌توان نقش بسزایی در ارزآوری و رونق تولید در کشور ایفا کرد.

رحمتی با بیان اینکه این استان در سال‌های اخیر در مسیر صنعتی شدن قرار گرفته است، یادآور شد: امسال ۹۵ میلیون یورو ماشین‌آلات خط تولید واحدهای صنعتی به استان وارد شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

یک‌هزار و ۶۷۷ شغل جدید در واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری ایجاد شد 

هفت محصول تولیدی شاخص استان در کشور

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: محصولات پتروشیمی از شاخص‌ترین تولیدات این استان به شمار می‌رود به‌طوری‌که سالانه ۴۰۰ میلیون دلار اوره از این استان صادر می‌شود.

شهرام زارع افزود: این استان از بزرگترین تولیدکننده ماهیان سردآبی است و علاوه‌بر آن زنجیره تولید ماهی در استان تکمیل شده است.

وی با اشاره به وجود بزرگترین واحد تولیدکننده آهن اسفنجی در این استان تصریح کرد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول از این کارخانه تولید می‌شود و علاوه‌بر سه واحد تولید ورق خودرو در استان فعال است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: موکب، لوازم خانگی برفاب ، بادام و گز دیگر محصولات تولیدی شاخص این استان به شمار می‌رود.

زارع با اشاره به اینکه گز بلداجی با وجود کیفیت بالا ولی سهمی در صادرات استان ندارد، از عارضه یابی این موضوع در اتاق بازرگانی استان خبر داد و گفت: نتایج تحقیقات بزودی اعلام و تلاش می شود با بهره‌گیری از آن صادرات گز را آغاز کنیم.

یک‌هزار و ۶۷۷ شغل جدید در واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری ایجاد شد 

ظرفیت‌های مطلوب کشاورزی استان در انتظار سرمایه‌گذار

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به شرایط آب و هوایی مطلوب و اقلیم مناسب استان در توسعه فعالیت‌های کشاورزی، اظهار داشت: این استان به سبب اختلاف ارتفاع از دریا، تنوع گونه های گیاهی و اقلیم متنوع، شرایط مساعد برای رشد محصولات، پرورش دام ، تکمیل زنجیره تولید گوشت و لبنیات دارد.

حسین برزگر ادامه داد: توسعه باغات در اراضی شیب دار هم در سالهای اخیر تقویت شده است و این موضوع سبب توسعه باغات شده است.

وی تاکید کرد:به‌ طور نسبی وضعیت مطلوب در استان برای تکمیل زنجیره تولید بادام، عسل، گوشت، لبنیات، گیاهان دارویی و سایر محصولات شاخص کشاورزی استان وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرآوری ماهی در کشور به جز تن ماهی تاکنون شکل نگرفته است و این استان می‌تواند در این حوزه پیشتاز باشد، افزود: حلقه‌ای که باید به سمت آن حرکت کرد، فرآوری آبزیان است و این استان با قابلیت‌های بسیاری که در این حوزه دارد، می‌توان در کانون توجه قرار گیرد.

برزگر یادآور شد: در حوزه تکمیل زنجیره تخم‌مرغ و گوشت قرمز نیز ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد و می‌طلبد سرمایه‌گذار ورود پیدا کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست قابلیت‌های استان در ۲ حوزه تکمیل زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی به طور مفصل تشریح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha