کاخ ورسای بار دیگر تهدید به بمب‌گذاری و تخلیه شد + فیلم

تهران- ایرنا- کاخ ورسای فرانسه در نزدیکی پاریس برای دومین بار از ابتدای هفته جاری، امروز (سه‌شنبه) تهدید به بمب‌گذاری و در راستای رعایت نکات امنیتی و تحقیقات پلیسی تخلیه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی تِ‌اف۱ (TF1)، این بنای تاریخی که محل زندگی پادشاهان فرانسوی در طی قرن‌ها بوده است، شنبه هفته جاری نیز تهدید به بمب‌گذاری و به سرعت تخلیه شده بود.

خبرگزاری فرانسه از یک منبع آگاه اطلاع داده است که تخلیه روز جاری کاخ ورسای به دلیل تهدید بمب‌گذاری است و این بنای تاریخی تمام روز بسته خواهد بود.

شبکه تلویزیونی تِ‌اف۱ یادآوری کرده است که فرانسه در فضایی تنش‌آمیز و حالت هشدار «حمله اضطرای» قرار دارد و کوچکترین تهدیدی به شدت جدی گرفته می‌شود.

کاخ ورسای نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرده است: به دلایل امنیتی، این کاخ در حال تخلیه بازدیدکنندگان و بستن درهای خود است.

به گزارش ایرنا، روز جمعه گذشته در پی حمله فردی با چاقو در بخش آراس (Arras) در نزدیکی شهر لیل واقع در شمال این کشور، که در جریان آن یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند، دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه وضعیت هشدار «حمله اضطراری» اعلام کرد و از استقرار هفت هزار نیرو برای برقراری امنیت در این کشور خبر داد.

روز گذشته نیز رسانه‎‌های فرانسه از تخلیه دبیرستانی در بخش همین بخش آراس به دلیل تهدید به بمب‌گذاری خبر دادند.

روزنامه وَن مینوت (20Minutes) ظهر دیروز(دوشنبه) با انتشار فیلمی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که هشدار بمب‌گذاری در دبیرستان گامبِتا (Gambetta) واقع در بخش آراس به تخلیه آرام این مرکز آموزشی منجر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha