وزارت نفت در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان پیشتاز است

تهران- ایرنا- رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز ضمن بیان اینکه وزارت نفت در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان پیشتاز است، گفت: برای دستیابی به ارزش افزوده، راهی جز فناوری و نوآوری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمداسماعیل کفایتی امروز (سه‌شنبه) در «دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین در انرژی» اظهار داشت: برای دستیابی به ارزش افزوده، راهی جز فناوری و نوآوری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان پیشتاز است، تأکید کرد: این موضوع نیاز به همت بیشتری دارد.

کفایتی درباره افزایش تولید نفت گفت: راه افزایش تولید فقط حفر چاه‌های جدید نیست؛ بلکه باید بخشی از افزایش تولید نفت را از طریق فناوری‌ها انجام داد.

رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز تأکید کرد: مجلس باید تکلیف کند که سهم فناوری در افزایش تولید مشخص شود و نباید با ظرفیت پایین به بهره‌برداری از چاه‌ها ادامه داد.

وی با بیان اینکه در تحقیق و توسعه (R&D) ۳ تا ۴ هزار درصد برگشت سرمایه وجود دارد،گفت: تحقیق و توسعه می‌تواند سهمی بزرگ در ایجاد ارزش افزوده داشته باشد.

کفایتی گفت: باید با گذر از مفهوم «خام‌فروشی» به «زنجیره ارزش» فکر و از طریق فناوری و نوآوری بحث «بهینه‌سازی» را مدیریت کنیم.

رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز ضمن اعلام آمادگی همکاری با واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد به عنوان قطب انرژی این دانشگاه، گفت: باید در برنامه‌ریزی‌ها سهم خوبی برای فناوری قائل شویم و مسائل کشور را با آن حل کنیم.

به گزارش ایرنا، «دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین در انرژی و مواد» به میزبانی واحد تهران‌جنوب دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری وزارت نفت امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ مهرماه) با حضور استادان دانشگاه، دانشجویان و برخی از مقامات برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این کنفرانس، ارائه دستاوردهای نوآورانه و دانش‌بنیان به منظور هم‌رسانی جوانان جویای کار با شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهره‌بردن از فرصت‌های شغلی است.

اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین در انرژی و مواد، در سال ۱۳۹۸ برگزار و به برقراری ارتباطی مناسب میان دانشگاه آزاد و صنایع منجر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha