کرملین ادعای ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه را تکذیب کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی کاخ کرملین ادعاهای غرب مبنی بر ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه را تکذیب و تاکید کرد که این ادعاها مبتنی بر شواهد نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه تاکید کرد که ادعاهای غرب مبنی بر تامین تسلیحاتی روسیه از کره شمالی بر پایه شواهد نیست.

سخنگوی کاخ کرملین اضافه کرد: آمریکایی‌ها به شکل مستمر در این مورد گزارش می‌دهند اما هیچ مدرکی ارائه نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه روسیه به توسعه روابط با کره‌ شمالی ادامه خواهد داد، گفت: این حق حاکمیتی ما است و فکر نمی‌کنیم کسی حق دخالت در این موضوع داشته باشد.

اظهارات پسکوف در واکنش به ادعای روز جمعه کاخ سفید مطرح شده است که گفته بود کره شمالی به تازگی محموله تسلیحاتی به روسیه ارسال کرده است و آن را تحولی نگران‌کننده برای غرب به دلیل گسترش روابط نظامی روسیه و کره شمالی ارزیابی کرده بود.

واشنگتن ادعای خود را مبتنی بر تعدادی تصویر ماهواره‌ای استوار کرده و مدعی شده است که یک کشتی، محموله‌ای را از انبار مهمات کره شمالی بارگیری و به یک کشتی با پرچم روسیه منتقل کرده و این تجهیزات از طریق راه آهن به انباری در نزدیکی مرز جنوب غربی روسیه انتقال یافته است.

ایالات متحده تاریخ این رویداد را بین هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور ۱۴۰۲) تا یکم اکتبر (نهم مهر ۱۴۰۲) اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، از زمانی که رهبر کره شمالی در تاریخ ۲۰ شهریور به روسیه سفر و از یک پایگاه تسلیحاتی بازدید کرد، ادعاها و گمانه‌زنی‌های غرب مبنی بر تفاهم برای ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه افزایش یافت.

چندی پیش خبرگزاری مرکزی کره شمالی از همکاری‌های دو کشور تقدیر و از تلاش برای ایجاد روابط قوی و همکاری‌های بیشتر نظامی نوشت و روزنامه نیویورک تایمز نیز با ارایه گزارشی از نگرانی غرب درباره کمک‌های نظامی و تسلیحاتی کره شمالی و روسیه پرده برداشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha