گزارش تکان‌دهنده گاردین از وضعیت بحرانی بیمارستان‌ غزه

تهران- ایرنا- روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به وضعیت بحرانی در بیمارستان «دارالشفا» غزه، تاکید کرد: هنگامی که توپخانه رژیم اسرائیل از آسمان و دریا، غزه را مورد هدف قرار داده، تمام ساختمان‌های این شهر ویران شده است و بسیاری از مردم غزه همچون گذشته به بیمارستان گریختند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این روزنامه بریتانیایی نوشت: دارالشفا به معنای «خانه شفا» است و ده‌ها هزار نفر در این بیمارستان نه تنها به دنبال شفا و بهبودی، بلکه به دنبال سرپناهی در برابر بمباران‌های هر ساعته در غزه بوده‌اند و دعا می‌کنند که بیمارستان بتواند از آن‌ها محافظت کند.

مقام‌های محلی و گروه‌های امدادی در غزه تخمین می‌زنند که بین ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار نفر در آنجا پناه گرفته‌اند.

در همین رابطه، دکتر غسان ابوسطح (Ghassan Abu-Sittah) یکی از جراحان این بیمارستان در تماس تلفنی با گاردین گفت: پزشکان، خانواده‌هایشان را برای در امان ماندن، به بیمارستان آورده‌اند. شب گذشته روی میز اتاق عمل خوابیدم. مردم کاملا وحشت زده هستند و از همین روی فکر می‌کنند اینجا امن‌ترین مکان برای آن‌ها است.

وی ادامه داد: ازدحام جمعیت منجر به شیوع بیماری عفونی می‌شود. یک فاجعه بهداشت عمومی قریب‌الوقوع در بیمارستان شفا وجود دارد.

گزارش تکان‌دهنده گاردین از وضعیت بحرانی بیمارستان‌ غزه
انتقال کودکان زخمی فلسطینی زخمی به بیمارستان

هفته گذشته، مقام‌های رژیم صهیونیستی دستور «محاصره کامل» نوار غزه را دادند و اعلام کردند که آب، غذا، سوخت و برق قطع می‌شوند و این بدان معناست که نه تنها برق اصلی بیمارستان بلکه منابع گازوئیلی مورد نیاز برای ژنراتورهای پشتیبان آن نیز از بین می‌رود.

چند روز بعد، ارتش رژیم صهیونیستی به یک میلیون و صد هزار نفر دستور داد که خانه‌های خود را در بخش شمالی نوار غزه ترک کرده و به جنوب غزه نقل مکان کنند.

بیمارستان شفا به همراه چندین مرکز پزشکی دیگر اعلام کردند که تخلیه غیرممکن است. همچنین سازمان بهداشت جهانی دستور تخلیه بیمارستان‌ها را معادل «حکم اعدام» برای هزاران بیمار و مجروح خواند.

حمله به سرزمینی که ۱۶ سال محاصره را متحمل شده بود، درحالی انجام شد که بیمارستان غزه از قبل با بحران روبه‌رو بوده است و پزشکان نسبت به آن هشدار داده بودند.

دکتر ابوسطح در این باره گفت: از قبل تختی در شفا باقی نمانده، سوخت تقریبا تمام شده و تجهیزات پزشکی به طور مخاطره آمیزی رو به اتمام بود.

گزارش تکان‌دهنده گاردین از وضعیت بحرانی بیمارستان‌ غزه

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی که شکست سنگینی را در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین در چارچوب نبرد «طوفان الاقصی» متحمل شده است، از ۱۱ روز پیش دست به جنایت های جنگی و ضد بشری علیه ملت فلسطین در نوار غزه زده و برج ها و خانه های مسکونی شهروندان غیرنظامی فلسطینی را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و اقدام به قطع آب و برق و جلوگیری از ورود مواد غذایی و پزشکی به غزه کرده است.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر از مقاومت فلسطین به سر می برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته هستند.

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرده است که از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، ۲ هزار و ۸۳۷ نفر شهید و حدود ۱۲ هزار نفر درگیر زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha