کمک ۱۰ هزار میلیارد ریالی دولت به تقویت زیرساخت‌ معادن طبس

بیرجند - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: دولت سیزدهم ۱۰ هزار میلیارد ریال به تکمیل و تقویت زیرساخت‌های معادن این شهرستان کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا "علی اکبر رحیمی" دوشنبه شب در دیدار خبرنگاران و فعالان رسانه شرکت کننده در تور رسانه‌ای "راهیان پیشرفت" با حجت‌الاسلام "محمدرضا محمدی" امام جمعه طبس افزود: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون بسیاری از پروژه‌های تعطیل و نیمه‌تمام در شهرستان طبس به فعالیت صد درصد رسیده است.

وی گفت: کارخانه کُک یکی از این پروژه‌هاست که از افتخارات شهرستان طبس محسوب می‌شود و با بهره برداری از باتری‌های پنج و ۶ این کارخانه حدود ۴۵۰ هزار تن ظرفیت تولید کک در سال خواهیم داشت.

فرماندار ویژه طبس ادامه داد: با بهره برداری از باتری‌های سه، چهار، پنج و ۶ کارخانه کک طبس ۳۵۰ نفر مشغول به کار شدند و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال چرخش مالی این کارخانه خواهد بود که رونق بازار اشتغال و تولید را به دنبال دارد.

وی تکمیل زیرساخت معادن را از اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مطالبات چندین ساله منطقه، جاده معادن بود که در حال احداث است و امیدواریم سال آینده ۲۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد.

رحیمی اضافه کرد: احداث این جاده از مطالبات چندین ساله کارگران بوده که در دولت سیزدهم محقق شده اشت.

وی گفت: همچنین سه هزار میلیارد ریال در حوزه برق و ۲ هزار میلیارد ریال در حوزه آب توسط ایمیدرو در دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری شده است.

فرماندار ویژه طبس افزود: در این شهرستان بیش از هفت هزار مسکن در حال احداث است که ۵۶ واحد به بهره برداری رسیده و طبس در واگذاری زمین رتبه اول استان را دارد.

وی گفت: در حوزه راه‌ها ۵۱ کیلومتر باند دوم به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که در تاریخ شهرستان طبس بی سابقه است.

رحیمی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه راهداری ۳۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در شهرستان طبس انجام شده است و تا پایان سال ۱۵۰ کیلومتر اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها با پیگیری‌های جدی استاندار انجام شده که قابل تقدیر است عنوان کرد: گازرسانی به روستاها هم انجام شده و فقط یک روستای بدون گاز داریم که در حال انجام است.

فرماندار ویژه طبس گفت: آبرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جزو برنامه‌های در دست انجام است و برای توسعه بیمارستان طبس نیز با کمک شرکت معدن زغالسنگ ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: آسفالت راه‌های روستایی، دوبانده شدن راه‌ها و فرآوری معدن از مهمترین محورهای محرومیت زدایی در شهرستان طبس است.

تور رسانه‌ای "راهیان پیشرفت" از روز گذشته (دوشنبه) به مقصد شهرستان طبس آغاز شد و در این تور رسانه‌ای که به مدت ۲ روز ادامه دارد خبرنگاران و عکاسان از معادن زغالسنگ و کک، پروژه‌های عمرانی، پست ۱۳۲ کیلوولت دیهوک و دوبانده‌سازی راه‌ها بازدید و آنها را روایت می‌کنند.

این برنامه با تاکید استاندار خراسان جنوبی مبنی بر توجه به امیدآفرینی و لزوم اطلاع رسانی دستاوردهای دولت مردمی با هدف بازدید دبیران و خبرنگاران از دستاوردهای عمرانی و اقتصادی در این استان اجرا شده و قرار است ادامه پیدا کند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.  حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور در این شهرستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha