زاخارووا: توسعه روابط راهبردی روسیه و چین "اولویت مطلق" مسکو است

تهران - ایرنا - «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه تاکید کرد که توسعه روابط راهبردی با چین یک اولویت مطلق برای مسکو است.

به گزارش ایرنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در مصاحبه ای اختصاصی با نشریه چینی گلوبال تایمز، روابط بین مسکو-پکن را نمونه ای از همکاری های بین دولتی بین قدرت های بزرگ در قرن ۲۱ توصیف کرد.

زاخارووا تاکید کرد که سفر پوتین به چین به یکی ازرویداد های مهم در روابط دو جانبه تبدیل خواهد شد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای دیدار با «شی جین پینگ» همتای چینی خود و شرکت در سومین نشست «یک پهنه، یک راه» وارد پکن شد.

خبرگزاری های روسیه اعلام کردند پوتین تمایل به همکاری با طرح ابتکاری «یک پهنه، یک راه» چین دارد به همین امر در نشست های گذشته نیز شرکت کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به طرح راهبردی «اتصال اروپا به آسیا» مسکو، افزود: ما این طرح مهم را یک پایه و عنصر کلیدی در ایجاد یک چارچوب یکپارچه برای گسترش همکاری های اوراسیا می بینم.

زاخارووا در خصوص توافقات همکاری اقتصادی چین-روسیه و تصویب نقشه راه پکن-اوراسیا، خاطرنشان کرد: این نقشه راه، زمینه مناسبی در روند توسعه پروژه های مشترک صنعتی فراهم می کند.

زاخارووا گفت: سران دو کشور توجه زیادی به توسعه مستعمر روابط دوجانبه دارند.

وی افزود: هرگونه تماس بین سران کشور فرصتی مناسب برای بروز رسانی مواضع و توافق بر اجرای طرح های بزرگ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha