۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85260882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل آب شرب ۲۲ روستای سلسله برطرف شد

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۸:۰۳
کد خبر: 85260882
مشکل آب شرب ۲۲ روستای سلسله برطرف شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر شرکت آب و فاضلاب سلسله گفت: مشکل آب شرب ۲۲ روستای بخش فیروزآباد این شهرستان با حفر یک حلقه چاه عمیق از طریق مجتمع آبرسانی فیروزآباد و به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برطرف شد.

"شهاب ملکی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پروژه آبرسانی مجتمع فیروزآباد شامل حفر یک حلقه چاه به عمق ۱۸۰ متر، تجهیز، نیرورسانی و خط انتقالی به طول ۱۶،۵ کیلومتر است که با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی با بیان اینکه این مجتمع توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرا شده است، افزود: سالهای قبل، آب این روستاها از طریق مجتمع زنگیوند تامین می شد که چاه آن مقدار هفت لیتر در ثانیه را پمپاژ می کرد ، با افزایش جمعیت روستاها میزان آب تولیدی برای این روستاها کافی نبود و به همین دلیل حفر یک حلقه چاه جدید در دستور کار قرار گرفت که میزان ۲۲ لیتر در ثانیه به میزان آب تولیدی این روستاها افزود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب سلسله بیان کرد: جمعیتی بالغ بر چهار هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۹۳۶ خانوار بخش فیروزآباد با رفع مشکل آب شرب این روستاها، از آب شرب پایدار و سالم بهره مند شدند.

ملکی تصریح کرد: ۲۶۸ روستا جزو شهرستان سلسله هستند که ۲۲۳ روستا از این تعداد تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند و ۱۰ روستا نیز به صورت خودگردان اداره می شوند ، از مجموع روستاهای آبرسانی شده شهرستان، تعداد ۳۵ روستا زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

به گزارش ایرنا، ۴۵۰ هزار اشتراک آب شهری، ۱۵۰ هزار اشتراک آب روستایی و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب لرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha