۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۶:۱۷
کد خبر: 85260861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دو نهاد اسلامی در بلژیک حمله مرگبار بروکسل را محکوم کردند

تهران- ایرنا- «شورای مسلمانان بلژیک» و «مجمع مسلمانان بلژیک» حمله مرگبار عصر دوشنبه در بروکسل را محکوم کردند و متعهد شدند با افراط گرایی مقابله کنند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از تایمز بروکسل، شورای مسلمانان بلژیک به سرعت حمله تروریستی عصر دوشنبه بروکسل را که ۲ کشته بر جای گذاشت، محکوم کرد.

در این حادثه مردی در مرکز این شهر تیراندازی کرد و ۲ هوادار فوتبال سوئد را کشت و یک نفر دیگر را به شدت مجروح کرد.

مهاجم که در شبکه‌های اجتماعی وفاداری خود را به گروه تروریستی داعش اعلام کرده بود، هنوز دستگیر نشده است.

شورای اسلامی بلژیک و نمایندگان مذاهب مسلمان در این شورا اعلام کردند که تلاش‌های خود را برای مقابله با این افراط گرایی مرگبار و تأثیر ویرانگر آن مضاعف خواهند کرد.

آنها ضمن ابراز تسلیت عمیق خود به خانواده‌های قربانیان، همبستگی، هوشیاری و همچنین خویشتن‌داری و خودداری از انگ زدن به دیگران را در این دوران چالش برانگیز خواستار شدند.

در همین حال، مجمع مسلمانان بلژیک نیز ضمن ابراز همدردی با قربانیان و خانواده‌های آنان، از این حادثه تروریستی به عنوان یک اقدام بزدلانه، شنیع و نفرت انگیز یاد و آن را به شدت محکوم کرد.

مجمع مسلمانان بلژیک افزود: ما همدردی و همبستگی کامل خود را با خانواده قربانیان ابراز می‌کنیم و خواستار یک جبهه متحد و حمایتی هستیم. ما با قاطعیت، هوشیاری و وفادار ماندن به ارزش‌های خود یعنی وحدت و برادری، بر تروریسم و نفرت غلبه خواهیم کرد.

این نهاد تاکید کرد: عامل حمله عصر دوشنبه به هیچ وجه نماینده مسلمانان نیست و کاملاً مخالف ارزش‌های صلح، همزیستی و برادری انسانی است که توسط اسلام ترویج می‌شود.

به گزارش ایرنا، پلیس بلژیک عصر دوشنبه از کشته شدن ۲ نفر در جریان یک حادثه تیراندازی در بروکسل خبر داد.

این تیراندازی در زمان افزایش ناآرامی‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر میان حماس و (رژیم) اسرائیل رخ می‌دهد که تنش را در چندین کشور اروپایی افزایش داده است.

ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های بلژیکی، مردی را در مرکز شهر بروکسل نشان می‌دهد که با یک سلاح جنگی چندین بار تیراندازی می‌کند.

پلیس بروکسل می‌گوید که در این حمله ۲ تبعه سوئدی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد و شخص تیرانداز هم گریخته است.

رسانه‌های بلژیکی هویت ضارب را «عبدالسلام ل.» ۴۵ ساله اهل تونس معرفی کرده و گزارش دادند که وی خود را از اعضای گروه تروریستی داعش می‌داند.

دولت بلژیک نیز با تشکیل جلسه امنیتی اضطراری، هشدار تهدید تروریستی در این کشور را به بالاترین سطح افزایش داد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha