۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85260800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت وگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو درباره تحولات فلسطین

تهران- ایرنا- منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحولات فلسطین گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، پوتین رئیس جمهور روسیه با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، این گفت وگو در خصوص وضعیت بحرانی که در نتیجه تشدید درگیری میان فلسطین و (رژیم) اسرائیل به وجود آمده متمرکز بود.

رئیس‌جمهور روسیه در این تماس همچنین بر رد و محکومیت شدید هر اقدامی که جمعیت غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را قربانی می‌کند، تاکید کرد.

پوتین همچنین از اقدامات روسیه برای کمک به عادی سازی اوضاع، جلوگیری از تشدید بیشتر خشونت‌ها و جلوگیری از یک فاجعه انسانی در نوار غزه خبر داد و نکات کلیدی تماس تلفنی امروز با سران فلسطین، مصر، ایران و سوریه را به طرف صهیونیستی ابلاغ کرد.

این نخستین گفت وگوی پوتین با سران رژیم صهیونیستی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور روسیه پیش تر نیز با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات فلسطین اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت وگو کرده بود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha