وحشت انگلیس از شعار آزادی فلسطین/لندن درباره تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی هشدار داد

لندن – ایرنا – دقایقی پس از فراخوان هواداران فلسطین برای برگزاری سومین تظاهرات ضد صهیونیستی در لندن، وزیر کشور انگلیس به بهانه پریشانی جامعه یهودیان از شنیدن شعار آزادی فلسطین، درباره تداوم تحرکات اعتراضی در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا، سوئلا برآورمن روز دوشنبه طی اظهاراتی که نشانگر استیصال دولت این کشور در برابر موج گسترده حمایت مردمی از جبهه مقاومت فلسطین است در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کسانی که در تظاهرات شنبه گذشته شعار «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» را سر دادند یک گروه ترسناک بودند.

او با بیان اینکه شعار یادشده نماد نابودی اسرائیل است مدعی شد: «شنیدن این شعار در ملاء عام نه تنها برای یهودیان بلکه برای همه مردم انگلیس نگران کننده است.»

وزیر کشور انگلیس ادعا کرد: «کسانی که نفرت را در خیابان های ما ترویج می‌کنند باید بدانند که تحمل ما محدودیت‌هایی دارد.»

شنبه گذشته افزون بر یک صد هزار نفر از هواداران فلسطین برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم این کشور در خیابان‌های مرکز لندن دست به تظاهرات زدند.

شرکت کنندگان از اقوام و ملیت‌های مختلف در این حرکت اعتراضی که در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، با حمل پرچم‌ فلسطین و شعارنوشته‌هایی که روی آن عبارت‌هایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی نوشته شده بود، مقابل ساختمان شبکه بی‌بی‌سی در قلب لندن تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

افراد حاضر در این تجمع که از سوی ده‌ها گروه‌ طرفدار فلسطین از جمله انجمن مسلمانان بریتانیا و کارزار همبستگی با فلسطین سازماندهی شده بود، خواستار پایان دادن به اشغال‌گری، خشونت و نظام آپارتاید در فلسطین و همچنین توقف حمایت دولت‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

این درحالیست که وزیر کشور انگلیس از هفته پیش قوانین برگزاری تجمعات ضد صهیونیستی در جزیره را سختگیرانه‌تر کرده است. وی طی نامه‌ای به افسران پلیس نوشته است: «شعارهایی مانند 'از رود تا دریا فلسطین آزاد خواهد بود' را به عنوان ابراز علاقه خشونت‌آمیز به محو کردن اسرائیل از دنیا تلقی کنید».

شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز شنبه پس از تجمع مقابل ساختمان بی‌بی‌سی به سمت دفتر نخست وزیر انگلیس راهپیمایی کرده و با سردادن شعار «ریشی سوناک شرمت باد» و «از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» تاکید کردند که از سیاست‌های دولت لندن در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی دفاع نمی‌کنند.

آن‌ها همچنین قصد دارند تا شنبه آتی تظاهرات دیگری را در لندن برگزار کنند. کارزار همبستگی با فلسطینیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ۱۵۰ هزار نفر از شما شنبه گذشته به ما ملحق شدید تا برای آزادی فلسطین تظاهرات کنیم. اکنون زمان درنگ نیست؛ شنبه آینده دوباره به ما بپیوندید تا خواهان پایان جنگ در غزه شویم.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

عملیات جبهه مقاومت، در حالی وارد دهمین روز خود شده که رژیم صهیونیستی در مقابل رزمندگان فلسطینی کاملا مستاصل بوده و فقط اقدام به بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه می کند که در اثر این جنایت ضدبشری تاکنون ۲ هزار و۷۵۰ فلسطینی بی دفاع شهید و ۹ هزار و ۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند؛ شمار شهدای کرانه باختری نیز تا این ساعت به ۵۸ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha