رویترز از سفر مادورو به روسیه و تعمیق روابط مسکو-کاراکاس خبر داد

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از تعمیق روابط مسکو و کاراکاس در حوزه انرژی و سفر پیش روی رئیس جمهوری ونزوئلا به روسیه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری، مسئول بخش نفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت که روسیه انتظار دارد نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا همکاری خود را با این کشور عمیق تر کند.

به گفته وی شرکت های روسی به دنبال سرمایه گذاری بیشتر در این کشور آمریکای جنوبی هستند.

ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفت اثبات شده در جهان است و روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان است. یک منبع آگاه به رویترز گفت که مادورو تا پایان سال جاری میلادی به روسیه سفر خواهد کرد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه به اهمیت همکاری نفتی روسیه با ونزوئلا، یکی از پنج عضو موسس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اشاره کرد.

وی در نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و ونزوئلا در مسکو گفت: ما به اهمیت ادامه کار مشترک برای ثبات بازار جهانی انرژی در قالب اوپک پلاس واقف هستیم.

نواک اظهار داشت که چنین تلاش هایی به ویژه در چارچوب اقدام کشورهای غربی برای استفاده از منابع انرژی به عنوان ابزار فشار سیاسی مهم است.

مسکو، ونزوئلا را شریک کلیدی کرملین در آمریکای لاتین توصیف کرده و می‌گوید پس از اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه، در حال تعمیق روابط با دیگر کشورها است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های روسی علاقه خود را به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی، تجهیزات حمل و نقل و کمک به دیجیتالی کردن بخش نفت و گاز ونزوئلا اعلام کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha