درخواست مقام پیشین آمریکایی از انگلیس برای تحریم قطر

تهران- ایرنا- یک مقام پیشین آمریکایی از دولت انگلیس خواست، قطر را به دلیل میزبانی رهبر گروه مقاومت فلسطین تحریم کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: از ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس خواسته شده تا قطر را به دلیل حضور رهبران گروه مقاومت حماس در این کشور تحریم کند.

مارک والاس سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه بخش زیادی از ثروت قطر در انگلیس متمرکز شده است، خواستار مسدود شدن این دارایی ها تا زمان تحویل رهبران حماس از سوی دوحه شد.

وی که اکنون پروژه ای با عنوان مبارزه با بنیادگرایی را در آمریکا اداره می کند، در ادامه خواستار قطع روابط دیپلماتیک لندن با دوحه در صورت تحویل ندادن اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس به مقام های آمریکایی یا اسرائیلی شد.

باب بلکمن دبیر مشترک کمیته ۱۹۲۲ محافظه کاران مجلس عوام بریتانیا نیز در این خصوص گفت: «من با او موافقم».

والاس در ادامه اظهاراتش مدعی شده است که هنیه باید در دوحه مانند اسامه بن لادن که توسط آمریکا ترور شد، هدف قرار گیرد.

قطر در روزهای گذشته و در پی قتل عام غیرنظامیان ساکن غزه، رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایات خوانده و خواستار توقف این حملات شده است.

والاس همچنین خطاب به مقامات آمریکایی خواسته است تا آنها نیز قطر را تحریم کنند. وی در این خصوص گفت: «قطری‌ها باید طرد شوند و نقش آنها با توجه به رویدادهای اخیر باید برای همیشه در جهان تغییر کند».

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات نیروهای مقاومت فلسطین تنها ظرف ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha