نعل وارونه برلین بر جنایات اسرائیل: تهران بر آتش جنگ نفت نریزد!

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی در قتل‌عام مردم غزه، نعل وارونه زد و با تکرار رویکرد خصمانه خود در قبال تهران، اعلام کرد که «ایران در جنگ بین حماس و اسرائیل روی آتش نفت نریزد».

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لوموند، سباستین فیشر روز دوشنبه در یک کنفراس مطبوعاتی، در واکنش به سخنان روز گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تشدید دیگری‌های منطقه‌ای هشدار داد.

وی مدعی شد: «هر کسی که روز آتش نفت می‌ریزد، باید به دقت بیاندیشد؛ چراکه با یک درگیری بزرگ منطقه‌ای مواجه هستیم».

سخنان مداخله‌جویانه برلین در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای درگیری‌ها میان نیروهای حماس و ارتش رژیم صهیونیستی، شهروندان غزه هر لحظه زیر آتش بی‌امان بمب‌های اسرائیلی قرار دارند و سازمان جهانی بهداشت دستور تل‌آویو برای تخلیه بیمارستان‌های شمال غزه را معادل حکم اعدام ارزیابی کرده است.

از طرف دیگر اولاف شولتس صدراعظم آلمان و متحد وی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در حمایت از رژیم اسرائیل، از ابتدای درگیری‌ها میان نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کردند که مدرکی دال بر دست داشتن ایران در آغاز درگیری‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر منطقه‌ای خود، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرده بود: ما از طریق حامیان رژیم صهیونیستی به آن اطلاع دادیم که اگر جنایاتش در غزه متوقف نشود، فردا دیر است. 

امیرعبداللهیان همچنین اظهار امیدواری کرده بود که تلاش‌های سیاسی مانع از گسترش جنگ شود، در غیر این صورت هیچ کس نمی‌داند در یک ساعت آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان گفت‌وگو با امیر قطر در دوحه نیز اظهار داشت: در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و مردم بی دفاع غزه، هیچکس نمی تواند کنترل اوضاع و گسترش نیافتن دامنه درگیری‌ها را تضمین کند.

وی با انتقاد از حمایت‌های همه‌جانبه غرب از رژیم صهیونیستی گفت: آنهایی که علاقه‌مند هستند دامنه جنگ و بحران توسعه نیابد، ضرورت دارد مانع حملات وحشیانه جاری رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و غیرنظامیان در غزه شوند.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه طوفان الاقصی کند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌اند و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha