امنیت داخلی فرانسه بر لبه تیغ/ تکرار هشدارهای بمب‌گذاری به تخلیه یک مدرسه انجامید+فیلم

تهران- ایرنا- رسانه‎‌های فرانسه از تخلیه دبیرستانی در بخش «آراس» (Arras) در نزدیکی شهر لیل واقع در شمال این کشور به دلیل تهدید به بمب‌گذاری خبر دادند.

به گزارش ایرنا، روزنامه وَن مینوت (20Minutes) ظهر دوشنبه با انتشار فیلمی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که هشدار بمب‌گذاری در دبیرستان گامبِتا (Gambetta) واقع در بخش آراس به تخلیه آرام این مرکز آموزشی منجر شد.

این روزنامه تا لحظه انتشار خبر جزئیات بیشتری از هشدار امروز پلیس فرانسه برای تخلیه مدرسه و نتایج بررسی این دبیرستان منتشر نکرده است.

رسانه‌های محلی نیز با استناد به داده‌هایی که به دست آورده‌اند، از تخلیه ۸۰ نفر از دبیرستان گامبِتا خبر می‌دهند.

هشدار امروز در شهر شمالی آراس در حالی منتشر شده که از ابتدای هفته جاری چندین هشدار بمب‌گذاری از جمله روز شنبه در موزه لوور در قلب پاریس و کاخ ورسای در نزدیکی پایتخت این کشور منتشر و موجب تخلیه ناگهانی این اماکن گردشگری شده است.

در همین ارتباط شبکه تلویزیونی ب‌اف‌ام (BFMTV) فرانسه روز شنبه به نقل از یک منبع پلیس اعلام کرد که موزه لوور به دلیل دریافت پیام‌های تهدیدآمیز مبنی بر بمب‌گذاری، تعطیل اعلام کرد؛ زنگ هشداری که چند ساعت بعد در کاخ ورسای نیز به صدا درآمد و موجب تخلیه گردشگران از این مکان‌های تاریخی شد.

پلیس فرانسه تصمیم برای تخلیه این مکان‌های تاریخی را راستی‌آزمایی و به دنبال اجرای طرح هشدار «حمله اضطراری» که روز جمعه گذشته در پی حمله فردی با چاقو در همین بخش آراس رخ داد و در جریان آن یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند، اعلام کرده است؛ طرحی که بر اساس آن دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور از استقرار هفت هزار نیرو برای برقراری امنیت در فرانسه خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های فرانسوی، پیش از حمله روز جمعه در بخش آراس، فرانسه در سطح «امنیت تقویت‌شده – خطر حمله» قرار داشت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha