طرح جهش تولید در دیمزارهای زنجان برای سال سوم اجرا شد

زنجان - ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان برای سال سوم به منظور افزایش راندمان تولید به مرحله اجرا درآمد.

روح‌اله حسنی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و امسال برای سومین سال متوالی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح افزایش عملکرد ۲۵ درصدی محصولات زراعی تولیدی در دیمزارهای استان در طول پنج سال است، اضافه کرد: طرح مذکور یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه اجرای این طرح موجب شده است که بهره‌برداران روستاهای بالادست نیز از خدمات جهاد کشاورزی، بهره مند شوند، افزود: با توجه به اینکه یکی از ارکان اصلی طرح جهش تولید، وارد کردن محصولات حبوبات، علوفه و دانه‌های روغنی به دیمزار است قطعا اجرای این طرح کمک شایانی در تحقق این هدف خواهد کرد.

حسنی همچنین به اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه ارائه تسهیلات به کشاورزان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی نیز اقداماتی از قبیل معرفی متقاضیان جهت خرید تراکتور و ادوات دنباله بند، حمایت تسهیلاتی از واحدهای فرآوری محصولات و تخصیص سوخت تراکتور در استان صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha