افتتاح نخستین مسابقات مینی فوتبال روستاییان با حضور وزیر ورزش

تهران- ایرنا- مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاحیه این مسابقات کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سینا کلهر معاونت توسعه فرهنگی این وزارت‌خانه، وحید خاوئی مدیرعامل بنیاد علوی، علیرضا پسندیده رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و کاوه احمدی سرپرست حوزه وزارتی، مریم کاظمی پور معاون ورزش بانوان حضور پیدا کردند.

وزیر ورزش و جوانان در آئین افتتاحیه جام پرچم گفت: ما اعتقاد داریم که ورزش فقط در شهرهای بزرگ نیست و در مناطق محروم و روستایی هم جریان دارد. همکاری فرابخشی بین دستگاه‌ها می‌تواند به توسعه ورزش کمک کند.

هاشمی در مراسم افتتاحیه بخش ملی مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر کشور (جام پرچم) که امروز در لواسان تهران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راه‌های توسعه ورزش، توجه به مناطق محروم و روستایی است که استعدادی خوبی دارند و نیاز است که ورزش کشور در این زمینه بیشتر فعالیت کند.

وی افزود: جام پرچم در چند مرحله برگزار شد که در مرحله نخست آن بیش از ۳۵۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند. ما اعتقاد داریم که ورزش فقط در شهرهای بزرگ نیست و در مناطق محروم و روستایی هم جریان دارد. همکاری فرابخشی بین دستگاه‌ها می‌تواند به توسعه ورزش کمک کند.

هاشمی ادامه داد: برای هفته تربیت بدنی، برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده که ستاد آن از یک ماه پیش برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی افتتاح شده است. ما همچنین افتتاح برخی پروژه‌های بزرگ را در پیش داریم.

وی در مورد انتظاراتش از مجلس آینده هم گفت: انتخابات مجلس مورد توجه نظام و برگرفته از انتخاب مردم است. امیدوارم حضور پرشور مردم را شاهد باشیم. قطعا مجموعه نمایندگان در قانونگذاری و نظارت می‌توانند به ما کمک کنند.
مسابقات بخش بانوان از ۲۱ مهرماه به مدت چهار روز برگزار می‌شود و ۳۰ تیم در آن شرکت خواهند کرد. همچنین رقابت‌های بخش مردان از ۲۷ آبان با حضور ۳۱ تیم به انجام خواهد رسید. بازدید از گذر بازی‌های بومی محلی، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، رژه تیم‌های شرکت کننده و موسیقی آیینی از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

افتتاح نخستین مسابقات مینی فوتبال روستاییان با حضور وزیر ورزش

سرپرست مسابقات مینی فوتبال روستایی کشور ادامه داد: دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش روستایی به عنوان مجریان این طرح در مرحله نهایی آن با همکاری بنیاد علوی همکاری دوجانبه‌ای را خواهند داشت. مرحله نهایی این مسابقات در بخش زنان از ۲۱ تا ۲۶ مهرماه و در بخش مردان نیز ۲۷ مهر تا دوم آبان ماه در مجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی(ره) بنیاد علوی لواسان برگزار خواهد شد.

رامین اقبال گفت: در این مسابقات هر تیم می‌تواند از ۱۰بازیکن، یک مربی و یک سرپرست بهره ببرد که در مجموع در هر بخش بیش از ۳۰۰ نفر در این رویداد کشوری حضور دارند که می‌تواند اوج رقابت را در مرحله نهایی ایجاد کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha