۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85260006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجارستان: «روس‌اتم» را با شرکت دیگری جایگزین نمی‌کنیم

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد: بوداپست به دنبال تامین‌کننده جدید سوخت هسته‌ای برای نیروگاه هسته‌ای «پاکش» نیست و از همکاری با شرکت هسته‌ای دولتی «روس‌اتم» روسیه و شرکت زیرمجموعه آن «TVEL» رضایت دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پیتر سیارتو در مصاحبه‌ با خبرگزاری «اسپوتنیک» در پاسخ به این سوال که آیا مجارستان قصد دارد در آینده سوخت‌ هسته‌ای روسیه را با سوخت غربی جایگزین کند؟ گفت: ما از همکاری با «روس‌اتم» (Rosatom) و شرکت «TVEL» به طور کامل راضی هستیم و دلیلی برای تغییر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های [هسته‌ای] دیگر با مجارستان ارتباط می‌گیرند و بوداپست با آنها مذاکره می‌کند اما این شرکت‌ها نمی‌توانند تاثیری بر تصمیم‌گیری این کشور داشته باشند، افزود: این کشور به طور مستقل و بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرد.

وزیر خارجه مجارستان در آبان ۱۴۰۱ نیز گفته بود: برخی از کشورهای اروپایی پیشنهاد داده‌اند که بسته جدید تحریم‌های روسیه علیه شرکت‌های انرژی هسته‌ای روسیه باشد. وی در این باره توضیح داد که ما این را نمی‌پذیریم و «خط قرمز» ماست.

سیارتو گفته بود که نیروگاه هسته‌ای «پاکش» مجارستان با سوخت هسته‌ای روسیه فعالیت می‌کند و مجارستان از هرآنچه منافع این کشور را در حوزه انرژی نقض کند، حمایت نمی‌کند.

رئیس جمهوری روسیه نیز به تازگی با بیان اینکه روس‌اتم در حال ساخت سلاح‌های پیشرفته‌ است، هدف از این رویکرد را حفظ تعادل راهبردی در جهان اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha