گفت وگوهای راهبردی کره جنوبی و انگلیس/همکاری‌های امنیتی گسترش می‌یابد

تهران – ایرنا - کره جنوبی و انگلیس امروز دوشنبه در سئول گفت و گوی راهبردی دفاعی برای مذاکره درباره راه های گسترش همکاری های امنیتی دوجانبه خود برگزار کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، شین بوم چول معاون وزیر دفاع کره جنوبی و آنابل گلدی همتای انگلیسی خود دومین دور از گفت و گو های خود را در سئول برگزار کردند. نخستین دور این گفت و گوها ماه ژوئیه سال گذشته میلادی در انگلیس برگزار شد.

در این مذاکرات، دو طرف تلاش های گوناگون برای گسترش همکاری صنایع دفاع و تسلیحات نظامی را همزمان با صد و چهلمین سالگرد روابط دیپلماتیک خود ارزیابی کردند.

دو طرف همچنین توافق کردند که همکاری دفاعی خود را در مسیری آینده نگرانه گسترش دهند و همچنین بیان کردند سفر رسمی رئیس جمهوری کره جنوبی یون سوک یول به انگلیس در ماه آینده میلادی فرصتی برای گسترش روابط دفاعی و امنیتی دوجانبه خواهد بود.

گلدی در حال حاضر در کره جنوبی به سر می برد تا در گفت و گوی سه روزه دفاعی سئول شرکت کند. این اجلاس سالانه بین المللی امنیتی از سه شنبه آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی روز چهارشنبه ۵ مهر در هشتمین گفت و گوی راهبردی وزرای امورخارجه بریتانیا و کره جنوبی شرکت کرد تا درباره راه های گسترش روابط دوکشور با جیمز کلورلی همتای خود مذاکره کند.

پارک جین همچنین درباره سفر رسمی یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی به بریتانیا در ماه نوامبر سال جاری میلادی به دعوت پادشاه چارلز سوم گفت و گو کرد. یون سوک یول و کیم کئون هی بانوی اول کره جنوبی اولین مهمانان رسمی بریتانیا پس از تاجگذاری چارلز سوم در ماه می خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha