تکمیل جایگاه سوخت فرودگاه سمنان نیازمند همراهی شرکت نفت است

سمنان- ایرنا- مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان گفت: تکمیل جایگاه سوخت این فرودگاه نیازمند تخصیص اعتبار و همراهی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود است.

حسین شجاعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: تکمیل ساخت جایگاه سوخت فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان جزو تکالیف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

وی بیان کرد: با توجه به تغییرات و نوسان قیمت‌ها نمی‌توان عدد دقیقی از میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساخت جایگاه سوخت فرودگاه بین المللی شهدای سمنان عنوان کرد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان تصریح کرد: شرکت فرودگاهی با همراهی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود و دیگر مسوولان به دنبال درخواست تامین اعتبار در این زمینه و برای تکمیل این بخش، از محل دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

وی ابراز کرد: باند فرودگاه سمنان از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول پیکر را از جمله ایرباس ۳۲۰ دارد و در اولین پرواز بین المللی از فرودگاه سمنان هواپیمای ایرباس ۳۲۰ از باند این فرودگاه برخاست.

مدیر فرودگاه سمنان افزود: فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان جزو ۲۵ فرودگاه کشور دارای مزر هوایی و پرواز بین‌المللی است و نخستین پرواز بین‌المللی از این فرودگاه به مقصد نجف اشرف با ۱۰۰ درصد ظرفیت هواپیمای ایرباس ۳۲۰ روز دهم شهریور با حضور زائران اربعین انجام شد.

تکمیل جایگاه سوخت فرودگاه سمنان نیازمند همراهی شرکت نفت است

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرودگاه سمنان تاکنون ۲۴ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور اعتبار دریافت کرد و طبق گزارش‌ها از سال ۱۳۹۴ تا پاییز ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز فرودگاه سمنان هزینه شد که ظرفیت خوبی برای توسعه این شهر و استان است.

ساخت فرودگاه سمنان از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در کمتر از ۱۰ سال به فرودگاه بین المللی تبدیل شد.

وسعت فرودگاه سمنان از ۲۶۰ هکتار اکنون به ۳۷۰ هکتار افزایش یافته و دارای باند فرودگاهی به طول سه هزار و ۱۰۰ متر است.

فرودگاه مرکز استان سمنان در ۱۰ کیلومتری جاده سمنان- دامغان در محور اصلی تهران- مشهد واقع شده و سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۵۵ برمی گردد.

فرودگاه یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی در مرکز استان سمنان در دهه‌های گذشته مغفول مانده بود و امید است با تلاش و پیگیری دولت سیزدهم و مسوولان ارشد استان، استفاده از این ظرفیت به منظور تحقق رشد اقتصادی استان تسریع شود.

چهاردهم آبان ۹۸، نخستین پرواز هواپیمای مسافربری از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد و در اسفند ماه همان سال با شیوع کرونا پروازها در این فرودگاه لغو شد و نخستین پرواز بین‌المللی از این فرودگاه به مقصد نجف اشرف با ۱۰۰ درصد ظرفیت هواپیمای ایرباس ۳۲۰ دهم و سیزدهم شهریور انجام و دوباره پروازها متوقف شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha