فارس بیشترین تعداد قرارداد را با فروشگاه‌های طرح جدید کالابرگ الکترونیکی دارد

شیراز-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به اینکه فارس یکی از استان هایی است که بیشترین تعداد قرارداد و فروشگاه های فعال در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی را در سراسر کشور دارد، گفت: ۲۱ درصد خانوارهای فارس مشمول این طرح از مزایای آن برخوردار و تشویق شده اند.

وحید خداپرست روز دوشنبه از اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی برای دهک های ششم و هفتم خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح، دهک های ششم و هفتم نیز مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه دهک های درآمدی شش و هفت به زمره مشوق بگیران یارانه ای اضافه شده اند تاکید کرد که هر سرپرست خانوار در صورتی که ۵۰ درصد از یارانه را برای خرید کالای مورد نظر در فروشگاه های مرتبط هزینه کند، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به یارانه هر کدام از افراد خانواده اضافه خواهد شد.

خداپرست به این نکته نیز اشاره کرد که افراد با هر میزان دریافت یارانه می توانند در این طرح شرکت کنند و کارت سرپرستان خانواری که در این دو دهک قرار دارند به صورت خودکار به این طرح اضافه شده است.

بنا به تاکید او هر سرپرست خانوار در صورتی که به اندازه ۵۰ درصد از میزان یارانه خود اقدام به خرید ۱۱ کالای اعلام شده کند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه دو هزار و ۹۱۳ فروشگاه خرد با حدود سه هزار صندوق در این طرح همکاری دارند، یادآور شد که ۷۰۰ صندوق فروشگاه زنجیره ای استان نیز در حال حاضر به این طرح متصل هستند.

خداپرست توضیح داد که همشهری ها و هم استانی ها می توانند برای اطلاع از آدرس این فروشگاه ها با نصب برنامه «شما» بر گوشی های خود از جانمایی نزدیک ترین فروشگاه ها در این طرح مطلع شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به اینکه فارس یکی از استان هایی است که بیشترین تعداد قرارداد و فروشگاه های فعال در این طرح را در سراسر کشور دارد، گفت: ۲۱ درصد خانوارهای فارس مشمول این طرح اخیر تشویق شده اند و از ابتدای طرح تاکنون نیز ۷۷ درصد از جمعیت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانواری فارس مشمول هفت دهک درآمدی ابتدایی شده اند.

خداپرست به این نکته نیز اشاره کرد که اطلاع رسانی های لازم به این دهک ها انجام خواهد شد و بیش از ۲۰۰ هزار خانوار فارس که مشمول ۵ دهک ابتدایی بوده اند در این طرح مشارکت کرده و تاکنون بیش از نیم میلیون تراکنش خرید توسط این دهک ها در استان انجام شده است.

رسیدگی به شکایات و درخواست های مردم، اولویت دارد

امیرعلی اوسط، مشاور وزیر و رییس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه برپایی میز خدمت به مناسبت سفر هیات دولت به فارس، خدمت به مردم را یک عطیه الهی دانست و تاکید کرد که در مجموعه میز ارتباطات مردمی، علاوه بر آنکه مردم از خدمات خرد متنفع می شوند ارتباط بین آنها و مسئولین نیز شکل می گیرد.

اوسط ارتباط چهره به چهره مردم با مسئولان را جزو پایه های نظام اسلامی تلقی کرد و هدف از تشکیل مراکز ارتباطات مردمی، همگام با سفر ریاست جمهور به استان ها را شنیدن صدای مردم دانست.

رییس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به استقرار نمایندگان تام الاختیار این وزارتخانه، یک روز پیش از سفر رییس جمهور به فارس در میز ارتباطات مردمی، گفت: بالاترین رکن دستگاه های اجرایی در طول این سه روز، پاسخگوی مطالبات و مراجعات مردم بودند.

اوسط با اذعان به اینکه در طول این مدت، سه هزار و ۲۱۵ مورد از مشکلات و مسائل مورد بررسی قرار گرفت، توضیح داد که مردم از نزدیک، مطالبات و درخواست های خود را با مسئولین عالی رتبه و مقام های ارشد دستگاه های تابعه وزارت تعاون در میان گذاشتند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این نکته نیز اشاره کرد که حدود ۴۰ درصد از مطالبات، تعیین تکلیف شد و در این فرایند، نیاز به مکاتبات وجود نداشت و سایر موضوعات مطرح شده نیز مورد پیگیری قرار گرفت تا در مدت زمان اندک توسط سامانه مرکز بازرسی و ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، رسیدگی و پاسخ ها ارسال شود.

اوسط با بیان اینکه اکثر مطالبات مردم در حوزه یارانه، اشتغال و تعاونی ها بود، یادآور شد که با حمایت ها و پیگیری های لازم، تلاش می کنیم این مشکلات را در قالب رسیدگی به شکایات و درخواست های مردمی حل کرده و در همین میزهای خدمت به آن بپردازیم.

بنا به تاکید اوسط، حل بخشی از مشکلات تعاونی ها به دولت و مراجع قضایی باز می گردد و بخشی دیگر نیز وابسته به پیگیری های وزارت تعاون است.

رییس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بررسی این موضوع را اولویت موضوعات مطرح شده در میز ارتباطات مردمی فارس دانست و در عین حال تاکید کرد که بنا به دستور ریاست جمهوری و مقام عالی وزارتخانه، رسیدگی به شکایات و درخواست های مردم، اولویت دارد و بر همین اساس، پیگیری مشکلات مردم با مداقه دنبال خواهد شد. اوسط با تاکید بر اهمیت رفع مطالبات مردمی، هدف نظام اسلامی از تشکیل حکومت را برقراری عدالت اجتماعی عنوان کرد و اذعان داشت که عملکرد مطلوب در این زمینه به مسئله راهبردی امیدآفرینی، شادی و سرور مردم ختم خواهد شد.

گفتنی است در دومین سفر رییس جمهور و کابینه دولت سیزدهم به فارس به بیش از سه هزار مراجعات مردمی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس رسیدگی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha