۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 1030
کد خبر: 85259477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهرجویی از هنرمندان بزرگ سینمای ایران بود

کرج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بابیان اینکه " داریوش مهرجویی" از هنرمندان بزرگ و فاخر عرصه سینمای ایران بود، گفت: خبر فقدان تاسف بار استاد داریوش مهرجویی و همسرشان باعث تاثر و تأسف فراوان جامعه هنری بویژه در استان البرز شد.

به گزارش ایرنا " سعید جابری انصاری" یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آثار سینمایی مهرجویی همواره مورد توجه دوستداران عرصه سینما و جامعه بود، از جمله فیلم گاو که قبل از انقلاب اسلامی فیلمی متفاوت و آغاز موجی نو در ساخت فیلم‌های ایران محسوب می‌شد.

وی اظهار کرد: امروز با وقوع این حادثه دلخراش و غمناک، جامعه هنری کشور و خانواده سینما و عموم علاقمندان ایشان بویژه در استان البرز بهت زده و اندوهگین شدند.

 در پی درگذشت داریوش مهرجویی، رسول صدرعاملی سخنگوی خانه سینما از سه روز عزای عمومی برای سینمای ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، رسول صدرعاملی سخنگوی خانه سینما گفت: امروز (۲۳ مهر ماه) جلسه‌ای برای اطلاع‌رسانی مراسم تشییع با حضور هیات رئیسه و نمایندگان سازمان سینمایی در خانه سینما برگزار شد و پس از بحث و بررسی درباره قتل هولناک این کارگردان سینما مقرر شد که از فردا دوشنبه ۲۴ مهر ماه به نشانه احترام، سه روز عزای عمومی برای اهالی سینما و دوستداران آقای مهرجویی اعلام شود و همزمان با مراسم تشییع نیز یک روز تمام پروژه‌های سینمایی در سراسر کشور تعطیل شوند.

مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ خورشیدی و از کارگردان‌های نامدار سینمای ایران است که فیلم‌های مطرحی همچون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است.

داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران، شب گذشته در ویلایی در فردیس کرج به همراه همسرش به قتل رسید. مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز ساعت یک بامداد امروز اعلام کرد که علت فوت این کارگردان باسابقه کشورمان از سوی پلیس در دست بررسی است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه ، "حسین فاضلی هریکندی" رییس کل دادگستری البرز روز یکشنبه از اعلام گزارش و نتیجه کالبد شکافی پزشکی قانونی در مورد قتل داریوش مهرجویی و همسرش خبر داد.

وی افزود: گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است.

وی اضافه کرد: ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نیست.

فاضلی هریکندی افزود: طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز در مورد هر ۲ نفر از مقتولین منتفی است.

وی بیان کرد: دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز صادر شده است.

وی تاکید کرد: از هرگونه گمانه‌زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha